زمین‌های مازاد شهرهای هفت‌گانه بابل برای ساخت مسکن ملی

فرماندار بابل از تمرکز تلاش‌ها بر رفع مشکل کمبود زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان خبر داد و گفت : زمین‌های مازاد شهرهای هفت‌گانه شهرستان برای ساخت مسکن ملی اختصاص می‌یابد. به گزارش حرف آنلاین و به نقل از ایرنا، قربانعلی ولی زاده بورا روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان که […]

فرماندار بابل از تمرکز تلاش‌ها بر رفع مشکل کمبود زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان خبر داد و گفت : زمین‌های مازاد شهرهای هفت‌گانه شهرستان برای ساخت مسکن ملی اختصاص می‌یابد.

به گزارش حرف آنلاین و به نقل از ایرنا، قربانعلی ولی زاده بورا روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور رییس مرکز توسعه و سیاست های راهبردی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، افزود : ۱۲ هزار نفر در شهرستان بابل برای خانه دار شدن در طرح ملی نهضت مسکن دولت سیزدهم نام نویسی کردند که بیشترین آمار ثبت نام در شهرهای مازندران است.

وی گفت : برای اجرایی کردن این طرح علاوه بر شهرداری های هفتگانه ، با ادارات این شهرستان هم مکاتبه شده که در اسرع وقت زمین های مازاد خود را به فرمانداری معرفی کنند تا زمینه اجرای بهینه طرح مهیا شود.

فرماندار بابل همچنین با اعلام این که برای سفر هیات دولت به مازندران طرح های نیمه تمام شهرستان دسته بندی و اولویت بندی شده است ، اظهار داشت : تکمیل طرح جامع فاضلاب شهر بابل که از سال ۷۲ تاکنون نیمه تمام مانده است از جمله اولویت های اصلی تکمیل طرح های نیمه تمام در بابل است که حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد.

وی افزود : در حوزه راه و شهرسازی با توجه به این که شهرستان بابل هفت محور مواصلاتی و ۶۰۰ روستا ، هفت شهر و حدود یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه شهری و روستایی دارد ، توجه به زیرساخت های این جاده ها از جمله اولویت مهم طرح های نیمه تمام در این حوزه می باشد.

ولی زاده بورا یکی دیگر از اولویت های شهرستان را سرعت بخشی به تعریض جاده های جنوب بابل برشمرد و گ فت : بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل ، این جاده ها از جمله مرگبارترین مسیرهای شهرستان هستند .
وی از مشکل دیرینه انباشت زباله هم به عنوان اولویت دیگر شهرستان بابل یاد کرد و افزود : تلاش ما این است که مشکل انباشت روزانه ۲۵۰ تن زباله در سایت انجلیسی حل شود و در سفر هیات دولت به مازندران به عنوان یکی از طرح های دارای اولویت مورد توجه قرار گیرد.


فرماندار بابل گفت : امروز جذب سرمایه گذار وظیفه همه ادارات است و هیچ مدیری حق ندارد با مانع تراشی جلوی جذب سرمایه گذار را برای طرح های کوچک و بزرگ بابل بگیرد.
وی افزود : تجربه نشان داده است که اگر با سرمایه گذار همکاری شود اتفاق های بسیار خوبی رقم می خورد که دستاورد آن هم نصیب سرمایه گذار می شود و هم شهروندان از آن بهره مندمی شوند.
شهرستان ۵۴۰ هزار نفری بابل دارای ۶ بخش و هفت نقطه شهری است.