زارع: اوضاع کتاب در سبد خانوار خوب نیست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اوضاع کتاب را در سبد خانوار خوب ندانست و گفت: بودجه خرید کتاب در سال جاری ۷۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده است. عباس زارع بعدازظهر یکشنبه در نشست با ناشران عرصه کتاب در استان اظهار داشت: بخشی از مشکلات حوزه کتاب مربوط به ناشران است و فعالان عرصه […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اوضاع کتاب را در سبد خانوار خوب ندانست و گفت: بودجه خرید کتاب در سال جاری ۷۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده است.

عباس زارع بعدازظهر یکشنبه در نشست با ناشران عرصه کتاب در استان اظهار داشت: بخشی از مشکلات حوزه کتاب مربوط به ناشران است و فعالان عرصه نشر با چالش‌های زیادی روبرو هستند.

وی با بیان اینکه ارشاد مازندران در سال جاری با ۲۲۸ ناشری که با آن همکاری دارد فقط ۷۰ میلیون تومان بودجه برای خرید کتاب درنظر گرفته است، گفت: هنوز این اعتبار تخصیص نیافته و فقط تفاهمنامه آن منعقد شده است.

وی با تاکید براینکه کتاب را باید به سبد خانوار برگردانیم، گفت: اوضاع کتاب در سبد خانوار خوب نیست و تیراژ کتاب بسیار کاهش یافته است.

زارع به حمایت بخش خصوصی از ورزش اشاره کرد و گفت: باید از حمایت بخش خصوصی در حوزه نشر و کتاب نیز بهره بریم زیرا ناشران باید دلخوشی داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران حمایت از فعالان عرصه نشر و کتاب را برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ضروری دانست.