رونمایی از پوستر فراخوان همایش نهم “شلاب: شناخت فرهنگ مازندران”

حرف آنلاین: صبح امروز در مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از پوستر فراخوان همایش نهم “شلاب: شناخت فرهنگ مازندران ” رونمایی شد. در مراسمی که صبح امروز  با حضورعباس زارع؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ، محمدی فیرزوجایی؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بابل، دکتر یوسف الهی، دکتر […]

حرف آنلاین: صبح امروز در مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از پوستر فراخوان همایش نهم “شلاب: شناخت فرهنگ مازندران ” رونمایی شد.

در مراسمی که صبح امروز  با حضورعباس زارع؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ، محمدی فیرزوجایی؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بابل، دکتر یوسف الهی، دکتر شهرام قلی پور گودرزی و منصور علی اصغری؛ مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در دفتر مدیر کل ارشاد برگزار شد ، ابتدا گزارشی از هشت دوره قبلی این همایش ارائه و پس از سخنان عباس زارع، از پوستر همایش نهم شلاب رونمایی گردید.

گفتنی است؛ این همایش می کوشد تا با مشارکت و همکاری نویسندگان و پژوهشگران علاقمند به فرهنگ بومی، زوایای کمتر شناخته شده فرهنگ غنی مازندران و سرزمین تبری زبان را در قالب مجموعه مقالات چاپ و منتشر نماید که تاکنون هشت دفتر از آن چاپ و منتشر شده است.

فراخوان مقاله در نهمین همایش استانی شلاب(شناخت فرهنگ مازندران) به شرح زیر است؛

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و دبیرخانه همایش شلاب)شناخت فرهنگ مازندران) در نظر دارد تا با همکاري و همراهی پژوهشگران و نویسندگان و مسئولان، نهمین همایش را برگزار نماید.

نهمین دورة همایش شلاب به نکوداشت از استاد حجت الله حیدری سوادکوهی اختصاص دارد.

محورموضوعات مقالات شلاب(دفتر نهم) شامل؛ کار و اقتصادِ معیشت در فرهنگِ عامه مازندران، حرفه‌ها و پیشه‌های سنتی در فرهنگ عامة مازندران، نقش زن در اقتصاد خانگی مازندران (با تاکید بر فرهنگ عامه)، صنایع دستی مردم مازندران، تعاون، همدلی و هم‌گرایی در فرهنگ عامة مازندران  است.

انتخاب موضوع آزاد، مشروط به پیوند با فرهنگ بومی مازندران می‌باشد.

شرایط پذیرش مقالات شامل؛ مقالات ارسالی داراي سطح و چارچوب علمی، پژوهشی و برآمده از پژوهش‌هاي علمی روش‌مند در حوزه‌هاي مطالعاتی فرهنگ و مردم مازندران باشد.

مقالات، پیش از ارسال به این همایش، در نشریه‌ها، مجموعۀ مقاله‌ها و مجامع علمی داخل و خارج از کشور چاپ یا ارائه نشده باشد.

چاپ مقاله در کتاب همایش، پس از تأیید داوران محترم میّسر است، حقّ ویرایش مقاله‌ها براي هیات علمی محفوظ است.

مسئولیّت مندرجات مقاله برعهدة نویسنده یا نویسندگان مقاله است.

پس از چاپ مقاله، نسخه‌اي از کتاب به نویسنده اهداء خواهد شد.

در مقالات تالیفی به صورت گروهی، نویسنده مسئول مقاله مشخص گردد.

شرایط نگارش شامل؛ ذکر عنوان کامل مقاله، درج نام و نام خانوادگی کامل نویسنده یا نویسندگان همراه با مشخّصات علمی هر یک به ترتیب رتبۀ علمی دانشگاهی، رشتۀ تحصیلی و محلّ تدریس و ذکر نشانیِ الکترونیکی و تلفن تماس در زیرنویس، آوردن چکیدة فارسی مقاله شامل معرّفی و بیان فشردة موضوع مقاله، رویکرد و روش تحقیق، طرح بحث اجمالی و اشاره به نتایج مهم پژوهش، در حداکثر 250 کلمه.
درج واژگان کلیدي، به نحوي که از 3 واژه کمتر و از 7 واژه بیشتر نباشد، مقالات باید شامل: مقدمه، چکیده، چرایی و اهمیت تحقیق، گفتاراصلی، برآیند یا نتیجه¬گیري و فهرست مآخذ باشد، است.

شیوة نگارش به شرح؛ هر صفحه 20 سطر با رعایت فاصلۀ متعارف حاشیه¬گذاري در محیط Word با قلم نرم افزار نازك 13 B Nazanin، حجم مقاله حدّ اکثر در 10 صفحه 4 A،براي ارجاع درون متنی به منابع فارسی و لاتین به صورت (نام خانوادگی، سال انتشار: شمارة صفحه، در نوشتن مقاله، اصل جدانویسی کلمات و عبارات رعایت شود، در پایان مقاله، فهرست الفبایی منابع مورد استفاده در متن،با مشخصات کامل و به ترتیب حروف الفبایی نام و نام خانوادگی نویسنده، صاحب اثر، به تفکیک فارسی و غیرفارسی مانند عربی، انگلیسی و غیره.
3-6 زمان ارسال مقاله از تاریخ 15 بهمن¬ماه تا15 اسفندماه1400 است.

گفتنی است پژوهشگران  مقالة خود را به یکی از نشانی‌های shahram326@gmail.com و
یا تلگرام واتساب به شمارة 09904574764
یا به صورت پستی به دبیرخانة همایش به نشانی: بابل- خیابان فلسطین – میدان انتفاضه – اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بابل کدپستی 76494-47176 ارسال نمایند.