رونق حوزه کشاورزی محور نشست استاندار مازندران و وزیر جهاد کشاورزی

مقام عالی دولت در مازندران، در ادامه دیدارها با وزرا و مقامات ارشد دولت، در نشست با وزیر جهادکشاورزی در خصوص تسهیل اجرای طرح ها و تخصیص اعتبارات حوزه کشاورزی و شیلات گفت و گو کرد. ‎ به گزارش حرف، استاندار مازندران در ادامه دیدارها با وزرا و مقامات ارشد دولت، در نشست با وزیر […]

photo_2019-01-01_07-28-23
مقام عالی دولت در مازندران، در ادامه دیدارها با وزرا و مقامات ارشد دولت، در نشست با وزیر جهادکشاورزی در خصوص تسهیل اجرای طرح ها و تخصیص اعتبارات حوزه کشاورزی و شیلات گفت و گو کرد. ‎
به گزارش حرف، استاندار مازندران در ادامه دیدارها با وزرا و مقامات ارشد دولت، در نشست با وزیر جهادکشاورزی به همراه علی اصغر یوسف نژاد، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ، طرح ها و نیازهای بخش کشاورزی استان را پیگیری کرد.
احمدحسین زادگان در این دیدار که جمعی از مدیران استان نیز حضور داشتند، در خصوص تسهیل اجرای طرح ها و تخصیص اعتبارات حوزه کشاورزی و شیلات گفت و گو کرد.
استاندار مازندران با بیان اینکه مجموعه های بزرگ و قوی در حوزه ماهیان خاویاری در استان داریم، گفت: در نظر داریم به دلیل دانش و تجربه واحدهای یاد شده، ظرفیت این واحد ها را افزایش بدهیم و به سمت پروژه های فراملی و ارز آور سوق دهیم.
حسین زادگان با اشاره به اینکه صادرات موضوع مهمی برای دولت است و افزایش تولید ماهیان خاویاری تاثیر بسزایی در صادرات فرآورده های آن دارد، تصریح کرد: اراضی شیب دار در استان به مدت سه سال زیر کشت گل محمدی رفته و گلاب آن کیفیت بالایی دارد و از جشنواره گلابگیری در دودانگه ساری نیز استقبال خوبی شده است.
وی ادامه داد: زعفران نیز به صورت پایلوت کشت شده که محصول آن نیز بسیار مرغوب بوده است.
حسین زادگان پرداخت تسهیلات ارزان قیمت را به این کشاورزان حائز اهمیت دانست و گفت: امیدواریم وزارت جهاد کشاورزی در اعطای این تسهیلات کشاورزان استان مازندران را یاری نماید.
وی از از اصلاح نژاد دام های سبک و سنگین در استان خبر داد و گفت: این دام ها بهره وری بیشتری دارند و غذای کمتری استفاده می کنند، لذا در نظر داریم با دامداری های موجود در استان به صورت جدی این موضوع را پیگیری کنیم.
به گفته وی، در این دیدار مقرر شد وزیر جهاد کشاورزی حمایت از صیادان و پرورش دهندگان ماهیان خاویاری و در راستای اصلاح نژاد دام های سبک و سنگین قول همکاری داد.
استاندار با بیان این که همچنین در بحث حمایت از باغداران و کشاورزان بحث جدی صورت گرفت که امید است بزودی نتیجه آن در استان دیده شود، افزود: بهره گیری مناسب از چوب های شکسته و افتاده در جنگل های استان از مباحث این دیدار بود تا با ساز و کار مناسب جمع آوری و در خط تولید به کار گرفته شود.
مقام عالی دولت در استان، ادامه داد: پایانه صادراتی گل و گیاه روماک در غرب مازندران٬ لایروبی و بهره برداری مناسب از آب بندان های استان، توسعه کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب دار، حمایت بانکی و پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی مازندران از دیگر محورهای این دیدار بود.
حسین زادگان، یادآور شد: رسیدگی به امور شغلی صیادان مازندرانی و پرداخت ۱۰ درصد حق بیمه صیادان توسط دولت و لحاظ کردن شرایط سخت و زیان آور این حرفه از دیگر موضوعات این جلسه بود