روایت غم پدر در هجر پسر توسط گروه سیرانگ بهشهر اجرا شد

روایت غم پدر در هجر پسر با نمایش «سیرانگ» بهشهر با اجرای نمایش اودنگ به عنوان تازه‌ترین تولید نمایش حوزه هنری مازندران با نوشته مهیار هزار جریبی و کارگردانی سارا یزدانی به اجرا در خواهد آمد.

به گزارش حرف آنلاین، گروه سیرانگ بهشهر توانست با اجرای نمایش اودنگ به روایت غم پدر در هجر پسر ، نمایش زیبایی را تولید کند. این اثر به عنوان تازه‌ترین تولید نمایش حوزه هنری مازندران محسوب می‌شود که «مهیار هزار جریبی» آن را نوشته است و «سارا یزدانی» آن را کارگردانی کرد که به تازگی به جشنواره استانی نمایش بسیج نیز راه یافت.

نمایشنامه «اودنگ» را می‌توان به عنوان نمایشی با مولفه‌های بومی و آیینی، ضمن دارا بودن امتیاز طراحی دکور و صحنه به شکل تلفیقی از واقعی تا نماد گرایانه که توسط «حسین فدایی حسین» به نمایش درآمد. این نمایش به روایت بی.قراری پدر شهیدی می‌پردازد که سال‌ها پسرش به نام رسول را که انگیزه وی برای کار در آسیاب آبی با عنوان اودنگ بوده است و اکنون دیگر جای خالی او مجال دلگویه‌های پدر شده است و پدر برای رفع دلتنگی‌ خود به اودنگ یا همان آسیاب آبی پناه می‌برد.

نکته قابل ذکر اینکه نمایش یاد شده به سفارش حوزه هنری مازندران به نگارش درآمد و بزودی در سالن‌های داخل و خارج از استان مازندران اجرا خواهد رسید.