رنگ ۸ شهر مازندران آبی است

معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه وضعیت هشت شهر آبی است، گفت: مابقی شهرها در وضعیت زرد قرار دارند. ابوالقاسم اویس با اشاره به اینکه وضعیت استان از نظر بیماران بستری شده و مراجعه بیماران کرونایی کنترل شده است، افزود: از نظر رنگ بندی هشت شهرستان آبی و مابقی زرد هستند، افزود: […]

معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه وضعیت هشت شهر آبی است، گفت: مابقی شهرها در وضعیت زرد قرار دارند.

ابوالقاسم اویس با اشاره به اینکه وضعیت استان از نظر بیماران بستری شده و مراجعه بیماران کرونایی کنترل شده است، افزود: از نظر رنگ بندی هشت شهرستان آبی و مابقی زرد هستند، افزود: با این حال رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمتر از ۵۰ درصد است.

وی با اظهار اینکه تالارها و سالن‌های ورزشی و پذیرایی می‌تواند عامل شیوع بیماری باشد، افزود: به رغم وضعیت کنترل شده باز هم نگرانی درباره شیوع کرونا وجود دارد.

وی با عنوان اینکه با توجه به وضعیت پروتکل‌ها و بازگشایی بسیاری از مراکز نظیر رستوران‌ها، تالارها، فضاهای ورزشی و غیره در لبه تیغ قرار داریم و امکان افزایش بیماری وجود دارد، گفت: هفته گذشته سه شهر نارنجی داشتیم و با این حال شاخص‌ها تغییر چندانی نکرده است.

اویس به کاهش شمار فوتی‌ها و بستری‌های ناشی از کرونا اشاره کرد و گفت: اگر پروتکل‌ها را رعایت نکنیم احتمال افزایش بیماری وجود دارد.

معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران با تاکید براینکه باید دوز تزریق واکسیناسیون کامل شود، گفت: بیش از ۹۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال دوز اول و ۷۱ درصد دوز دوم واکسن را تزریق کردند و انتظار می‌رفت طی هفته قبل میزان تزریق واکسن دوز دوم به ۸۵ درصد می‌رسد که اکنون از ان عقب هستیم.

وی ادامه داد: نسبت به هدفگذاری ۱۴ تا ۱۵ درصد اختلاف داریم و این نشان می‌دهد که برخی از افراد برای تزریق دوز دوم مراجعه نکردند.

وی با عنوان اینکه برخی تصور می‌کنند که واکسن زدن و نزدن فرقی ندارد و اطلاعات ضد و نقیض سبب شده که برخی‌ها در تزریق واکسن مردد باشند، گفت: این درحالی که بیش از ۹۰ درصد کادر بهداشت و درمان واکسن را تزریق کردند و مردم باید به این کادر اعتماد کنند.

اویس با اشاره به آغاز تزریق دوز سوم واکسن گفت: افراد بالای ۶۰ سال که چهار ماه از تزریق دوز دوم آنان گذشته باشد می‌توانند برای تزریق دوز سوم مراجعه کنند، گفت: طبق آمار ۴۱۰ هزار نفر مشمول این طرح می‌شوند که تاکنون سه درصد دوز سوم را تزریق کردند.