رقم برنج های اصلاح شده در مازندران رونق گیرد

دکتر علی کرمی موسس بنیاد ملی سبک زندگی سالم اسلامی ایرانی پس از چاپ گزارش روزنامه حرف مازندران درباره گزارش برنج هراسی به قلم حسین زحمتکش یادداشتی را برای انتشار در اختیار روزنامه گذاشت که عینا از نظرتان می گذرد. با سلام ضمن تشکر از مطلب ارزشمند شما با عنوان تراریخته، گزینه جدید برنج هراسی! […]

2580354

دکتر علی کرمی موسس بنیاد ملی سبک زندگی سالم اسلامی ایرانی پس از چاپ گزارش روزنامه حرف مازندران درباره گزارش برنج هراسی به قلم حسین زحمتکش یادداشتی را برای انتشار در اختیار روزنامه گذاشت که عینا از نظرتان می گذرد.
با سلام ضمن تشکر از مطلب ارزشمند شما با عنوان تراریخته، گزینه جدید برنج هراسی! در مورخ ۸ اردیبهشت ۹۷ خواهشمند است این یاد داشت را جهت اطلاع عمومی در این رابطه منتشر فرمایید.
متاسفانه برخی در جامعه تفاوت بین ارقام اصلاح شده با تراریخته را نمی دانند و هر چیز اصلاح شده ای را تراریخته می نامند در حالی که برنج طارم روشن که از افتخارات دانشمندان برجسته ایرانی در مرکز تحقیقات برنج استان زرخیز مازندران است تراریخته نیست و اصلاح شده است.
ما دقیقا در همان روز رونمایی این برنج ارزشمند خبر آن را بطور گسترده انتشار دادیم.
متاسفانه برخی بدون آگاهی این رقم ارزشمند پر محصول مقاوم به آفت را تراریخته معرفی می کنند که دو دلیل دارد عدم آگاهی از تفاوت بین اصلاح شده و تراریخته در حالی که این رقم ارزشمند مقاوم به افت و پر محصول توسط روش های نوین اصلاح شده و تراریخته نمی باشد.
اجازه ندهیم این شایعه منتشر شود. البته افرادی که قصد دارند ایران را تراریخته کنند با دامن زدن و طرح این شایعات نمی خواهد این رقم پر محصول وارد مزرعه شود چون هدف توسعه دهنگان تراریخته این است که بگویند ارقام بومی و اصلاح شده داخلی نمی توانند پر محصول و مقاوم به آفت باشند و فقط محصولات تراریخته می تواند مشکل نیاز کشور به برنج و سایر محصولات را برطرف کند و با ارائه این رقم توسط دانشمندان مازندرانی بسیار عصبانی هستند و قصد تخریب آنها را دارند در حالی که ما معتقدیم این رقم باید بطور گسترده توسط کشاورزان و مردم استقبال شود.
البته ما بطور گسترده این موضوع را در جامعه و رسانه ها اطلاع رسانی خواهیم کرد تا ضمن حمایت از دانشمندان برجسته مازندرانی در تولید این رقم ارزشمند و مقابله با این شایعات بی اساس کمک کنیم این رقم در سطح گسترده کشت شود به امید اینکه روزی با اتکا به دانشمندان داخلی به خود کفایی به تولید برنج برسیم بدون آن که ایران را تراریخته کنیم.
خواهشمند است این یادداشت را از طرف بنیاد ملی سبک زندگی سالم در روزنامه ارزشمند خود منتشر فرمایید تا مردم مطلع شوند که ما از این رقم و تولیدات دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم.