رقابت کارگران در المپیاد ورزشی داغ شد/ اعلام نتایج برخی رشته ها

حرف آنلاین: مراسم افتتاح اولین دوره المپیاد فرهنگی و ورزشی کارگران کشور عصر پنجشنبه با حضور وزیر تعاون، وزیر ورزش و جوانان و دو هزار ورزشکار در ۲۴ رشته ورزشی آغاز شد. پایان دور حذبی دوچرخه سواری در نیمروز اول برگزاری مسابقات و تا ظهر جمعه، مسابقات دوچرخه سواری دور حذفی المپیاد ورزشی کارگران کشور […]

حرف آنلاین:

مراسم افتتاح اولین دوره المپیاد فرهنگی و ورزشی کارگران کشور عصر پنجشنبه با حضور وزیر تعاون، وزیر ورزش و جوانان و دو هزار ورزشکار در ۲۴ رشته ورزشی آغاز شد.

پایان دور حذبی دوچرخه سواری

در نیمروز اول برگزاری مسابقات و تا ظهر جمعه، مسابقات دوچرخه سواری دور حذفی المپیاد ورزشی کارگران کشور پایان یافت و در رقابت های رده سنی ۴۰ تا ۴۹ سال این رقابت ها، ” مجید ربیعی” از تهران موفق به کسب عنوان قهرمانی شد، “‌علی رضا الماسی”  از البرز نایب قهرمان شد و ” محمد باقری ” از خوزستان در جایگاه سوم قرار گرفت.

علاوه بر این، در رده سنی ۵۰ تا ۵۹ سال، “بیژن امیرآخوری” از  تهران بر سکوی قهرمانی ایستاد، “غلامرضا زمانی ” از تیم آذربایجان شرقی دوم شد و “صادق یعقوبی” از تیم زنجان بر سکوی سومی این رده سنی ایستاد.  در رده سنی ۶۰ سال به بالا، “احمد برزگر” از تیم فارس قهرمان، ” جواد مهمان نواز ” از تیم خراسان رضوی دوم و ” “محمدعلی نوذری” از تیم یزد سوم شد و رقابت ها تایم تریل این رقابت ها صبح شنبه و در مسیر ۴ کیلومتری میدان علم تا میدان امام حسین بابلسر برگزار خواهد شد.

برترین های برخی اوزان وزنه برداری

در رشته وزنه برداری نیز برترین های برخی اوزان اولین دوره المپیاد کارگران کشور مشخص شدند و در وزن ۵۶ کیلوگرم این رقابت ها، “میلاد رضایی ” از کردستان با ثبت رکورد مجموع ۲۰۰ کیلوگرم عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد.

“محسن نصراللهی ” از اصفهان با مجموع رکورد  ۱۷۳ کیلو گرم و “مهدی عبداللهی عام ” از خوزستان با ثبت رکورد ۱۶۲ کیلوگرم در جایگاه سوم قرار گرفت و در وزن ۶۲ کیلوگرم این مسابقات ” علی اصغر غفوری ” از اصفهان با ثبت رکورد  ۲۶۰ کیلوگرم قهرمان شد، “‌محمد فاطمی” از  تهران با بالا بردن وزنه ۲۴۲ کیلوگرم نایب قهرمان شد و “حمید رضاد محمدثیان ” از خوزستان با رکورد  ۲۳۸ کیلوگرم به قرار گرفتن در جایگاه سوم اکتفا کرد.

در رقابت های وزنه برداری این رقابت ها، ۷۸ ورزشکار از استان های کشور حضور دارند که در هشت وزن با هم رقابت می کنند.

تهران فینالیست والیبال کارگری

سرنوشت رقابتهای والمپیاد ورزشی کارگران کشور نیز با فینالیستی تهران رقم خورد و تیم تهران، به دیدار فینال رقابت های والیبال اولین المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور راه یافت.

در این دیدار که به میزبانی آمل برگزار شد، تیم تهران در دیداری سخت و نفس گیر با نتیجه ۳ بر ۲ از سد گلستان گذشت و فینالیست این مسابقات شد و تیم تهران گیم های دوم، سوم و پنجم را با نتایج ۲۵ بر ۱۳، ۲۵ بر ۲۱ و ۱۵ بر ۱۱ به سود خود به پایان رساندتیم گلستان هم گیم های اول و چهارم را با نتایج ۲۷ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۱۸ به سود خود به پایان برد اما نتوانست راهی به جمع تیم های فینالیست پیدا کند.

در رقابت های والیبال این المپیاد تیم های گلستان، قزوین، تهران و مازندران حضور دارند.

خوزستان به دیدار نهایی فوتبال راه یافت/ رقابت اسکواش بازان در میاندرود

در مسابقات فوتبال نیز تیم خوزستان با برتری مقابل تیم اصفهان، حریف تیم البرز در دیدار نهایی رقابت های فوتبال اولین المپیاد فرهنگی ورزشی کارگری کشور شد.

مسابقات کاراته کارگران کشور نیز با حضور مسئولان کشوری در دو رشته کاتا و کومیته در سالن نکا چوب شهرستان میاندورود آغاز به کار کرد و در این مسابقات ۸۵ کاراته کار کارگران کشور از استان‌های مختلف در این رقابت‌ها حضور دارند.

در مسابقات اسکواش ورزشکاران چهار استان کشور رقابت می کنند و استان های اصفهان، گلستان، آذربایجان شرقی و مازندران استانهای شرکت کننده در مسابقات پایانی این المپیاد حضور دارند.

این دوره از مسابقات به صورت دوره ای در یکروز (۸ اسفند) در خانه اسکواش مجموعه ورزشی داراب در شهرستان ساری در حال برگزاری است.

یزد به دیدار نهایی فوتبال ساحلی رفت

در فوتبال ساحلی نیز که به میزبانی نوشهر برگزار شد، تیم فوتبال ساحلی یزد با برتری پرگل مقابل تیم لرستان، به دیدار نهایی فوتبال ساحلی اولین المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور راه یافت.

” امید حیدری ” و “‌محمد پارسا ” زنندگان گل های تیم لرستان در این مسابقه بودند و گل های تیم یزد نیز توسط “‌حمیدرضا دهقان “‌( ۳ گل)، ” حسن میرشمسی “( ۲ گل)، ” سیدعلی ناظمی ” و “‌حمید بهزادپور ” به ثمر رساندند.

دو و میدانی، تنیس روی میز، بسکتبال، والیبال ساحلی، فوتبال، جودو، دوچرخه‌سواری، فوتسال، هندبال، والیبال سالنی، وزنه‌برداری، بدن‌سازی، شطرنج، تکواندو، کاراته، کشتی آزاد، کشتی فرنگی، شنا، اسکواش، کوه‌نوردی، ژیمناستیک، بدمینتون و آمادگی جسمانی دیگر رشته‌های این دوره از مسایقات است.

مسابقات اولین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور با شرکت دو هزار ورزشکار در ۲۴ رشته ورزشی از صبح جمعه در ۱۵ شهرستان مازندران آغاز شد و در روز اول این المپیاد در رشته ورزشی هندبال، تیم هندبال مازندران با برتری مقابل تیم کرمانشاه در شهرستان آمل، به دیدار نهایی اولین المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور راه یافت.

در این مسابقات، تیم مازندران با نتیجه ۲۴ بر ۱۷ تیم کرمانشاه را شکست داد و به فینال این رقابت ها راه یافت و در دیگر دیدار این مرحله، تیم لرستان با نتیجه ۲۳ بر ۲۰ بر تیم اراک غلبه کرد و راهی دیدار فینال مسابقات شد.

در دیدار رده بندی نیز تیم های کرمانشاه و اراک برای کسب عنوان سومی این المپیاد با هم رقابت خواهند کرد. همچنین تیم هندبال لرستان با غلبه بر تیم اراک، به مسابقه فینال رقالبت های هندبال اولین المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور راه یافت .

تیم لرستان با نتیجه ۲۳ بر ۱۸ مقابل تیم اراک به برتری رسید و خود را به یک قدمی مدال طلای این رقابت ها رساند. دیدار لرستان با اراک دارای حواشی بود و نداشتن بیمه اختیاری تعدادی از بازیکنان آلومینیوم اراک مانع حضور آنها در داخل زمین شده تا مسئولان برگزاری مسابقات اجازه ورود به زمین را به آنها ندهند زیرا براساس قانون المپیاد ورزشی کارگران، بازیکنان باید تحت پوشش بیمه اجباری کارخانجات و واحدهای صنعتی باشند و این مسئله موجب اعتراض سیامک حاج حسینی سرمربی تیم هندبال کارگران آلومینیوم اراک قبل برگزاری مسابقه شد.

بازیکنان لرستان با هدایت رضا ترابی در نهایت با شکست حریف خود توانستند راهی دور فینال شوند هرچند یکی از بازیکنان این تیم هم در برخورد با حریف از ناحیه بینی دچار شکستگی شد.

دعوت بازیکنان برتر به اردوی تیم ملی

مربی تیم ملی هندبال ایران گفت: بازیکنان شاخص هندبال المپیاد کارگری کشور به اردوی تیم ملی هندبال ایران دعوت می شوند.

‌علیرضا حبیبی در حاشیه مسابقات هندبال کارگران کشور گفت:در این رقابت ها هندبالیست های شاخصی حضور دارند که می توانند در جمع نفرات حاضر در اردوی تیم ملی قرار بگیرند.

وی بیان کرد: این نفرات پس از معرفی به مربیان تیم ملی، به اردوهای آینده تیم ملی دعوت شده و در صورت برخورداری ازتوانایی لازم، می توانند به عضویت تیم ملی درآیند.

گلستان قهرمان مسابقات اسکواش

در رشته اسکواش نیز تیم گلستان، قهرمان قهرمان المپیاد ورزشی کارگران کشور شد و پس از تیم گلستان، تیم های مازندران و اصفهان، در رتبه های دوم و سوم این رقابت ها ایستادند

“اشکان اتحادی “، “‌محمد مصدق و ” شعیب فروتن “‌ اسکواش بازان تیم گلستان در این رقابت ها بودند که موفق شدند بالاتر از دیگر شرکت کنندگان، بر سکوی قهرمانی این مسابقات بایستند .

 در این رقابت ها ۲۴ ورزشکار از استان های اصفهان، گلستان، آذربایجان شرقی و مازندران حضور داشتند که به صورت دوره ای با یکدیگر مسابقه دادند.

رکوردزنی وزنه برداران

در وزنه برداری نیز، نفرات برتر وزن های ۶۹ کیلوگرم و ۷۷ کیلوگرم مسابقات وزنه برداری اولین المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور مشخص شدند و در این رقابت ها که به میزبانی بابلسر در حال برگزاری است، در وزن ۶۹ کیلوگرم، “کیومرث مقدسی ” از تیم آذربایجان شرقی با مجموع رکورد ۲۷۳ کیلوگرم بر سکوی قهرمانی ایستاد، “‌امین پشوتنی” از تیم بوشهر با بالابردن وزنه  ۲۶۷ کیلوگرم در مجموع نایب قهرمان شد و “حسن طیبی نژاد از خوزستان با رکورد ۲۵۴ کیلوگرم در جایگاه سوم ایستاد .

در وزن ۷۷ کیلوگرم این رقابت ها، “شاهو جوانمردی ” از تیم کردستان با مجموع رکورد ۳۱۲ کیلوگرم بر مدال طلای این رقابت ها بوسه زد، “‌مهدی کردی “‌از تیم تهران با رکورد ۳۰۶ کیلوگرم نایب قهرمان شد و “‌ رضا صالحی از تیم کردستان با بالابردن رکورد  ۲۹۹ کیلوگرم به قرار گرفتن بر سکوی سوم این وزن اکتفا کرد.

در رقابت های وزنه برداری این رقابت ها، ۷۸ ورزشکار از استان های کشور حضور دارند که در هشت وزن با هم رقابت می کنند.

معرفی برترین های مسابقات کاراته

همچنین نفرات برتر رقابت های کاتا و کومیته رشته ورزشی کاراته اولین المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور مشخص شدند و در رقابت های کاراته بخش کاتای این رقابت ها، “محمدرضا باتوانی” از  اصفهان مدال طلا را به گردن آوزریخت و “‌رضا زارع ” از شیراز مدال نقره را به گردن آوریخت.

در بخش کومیته نیز، تیم تهران با کسب 3 مدال طلا و 3 نقره بر سکوی قهرمانی ایستاد، تیم قم با 2 طلا و 2 برنز نایب قهرمان شد و تیم اصفهان با یک طلا، یک نقره و 2 برنز به قرار گرفتن بر سکوی سوم این رقابت ها اکتفا کرد.

در رقابت های تکواندو این رقابت ها تیم های قم، اصفهان، تهران، مازندران، همدان، یزد، خوزستان، خراسان شمالی، زنجان، چهارمحال و بختیاری، البرز، بوشهر، خراسان رضوی، زنجان، قزوین، مرکزی، هرمزگان و آذربایجان شرقی حضور داشتند.

المپاد ورزشی کارگری کشور، تا روز شنبه  در مازندران برگزار می شود که این دوره از مسابقات یک هزار و 990 ورزشکار از 31 استان کشور، یک هزار و 655 ورزشکار مرد و 335 ورزشکار زن در 23 رشته ورزشی حضور دارند.

دو و میدانی، تنیس روی میز، بسکتبال، والیبال ساحلی، فوتبال، جودو، دوچرخه سواری، فوتسال، هندبال، والیبال سالنی، وزنه برداری، بدن سازی، شطرنج، تکواندو، کاراته، کشتی آزاد، کشتی فرنگی، شنا، اسکواش، کوه نوردی، ژیمناستیک، بدمینتون و آمادگی جسمانی دیگر رشته های این دوره از مسایقات می باشد.

در این دوره از مسابقات، کارگران مرد در 19 رشته و کارگران زن در پنج رشته به رقابت می پردازند.