رفع مشکلات آبی در تمام مناطق سیلزده مازندران

حرف آنلاین: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران از وصل شدن آب شرب تمامی شهر و روستاهای سیل‌زده در مازندران خبر داد.

بهزاد برارزاده دربار طی گفت‌وگویی با اشاره مشکلات حوزه آبی ناشی از بروز سیل در در حوزه آبریز ارتفاعات شهرستان‌های کلاردشت، چالوس، تنکابن، نور و رویان و آمل موجب جاری شدن سیلاب در بخش‌های مرزن آباد، بلده، دو هزار تنکابن، پلور، گزنک و شهرستان کلاردشت، میزان خسارات به تاسیسات آبرسانی در این مناطق را حدود ۹۸۰ میلیارد ريال اعلام کرد.

وی افزود: از همان دقایق اولیه بروز سیل با تلاش با همکاری مدیریت بحران آب شرب شهرها و روستاهای تحت پوشش وصل شد و آب تعدادی از روستاهای غیرتحت پوشش هم طی ۲۴ساعت اولیه برطرف شد.

برارزاده اضافه کرد: همچنین در سایر روستاها به دلیل نبود جاده دسترسی و رانش زمین به محض تعریض جاده، اکیپ‌های امدادی این شرکت نسبت به لوله‌گذاری و برقراری جریان آب اقدام کردند.

بررسی خسارات ناشی از سیل در ۳۰ روستا

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران اذعان داشت: در کلاردشت ورود گل‌و‌لای به حوضچه‌های تصفیه‌خانه آب شرب کلاردشت، از مدار بهره‌برداری خارج شد و روستاهای تحت پوشش ۱۵۰لیتر در ثانیه دچار کمبود آب شدند، همچنین ۱۵۹کیلومتر خطوط انتقال و ۱۱۸/۵ کیلومتر شبکه توزیع در این سیل آسیب دید.

این مسئول گفت: از لحظات اولیه بروز سیل خسارت در ۳۰روستای درگیر سیل بررسی شد و تعداد ۱۰ دستگاه و ۶ تانکر آبرسانی به استان‌های تهران، اصفهان و یزد، تشکیل سه تیم ارزیابی خسارات وارده به روستاهای درگیر سیل و بازدید و برآورد خسارت انجام شد.

وی همچنین از حضور هشت تیم واکنش سریع در مناطق آسیب دیده و نصب تجهیزات و امکانات کامل و تحویل لوله و اجرای لوله‌گذاری در روستاهای سیل‌زده، توزیع بسته‌های آب آشامیدنی در روستاهای درگیر سیل، تحویل دو عدد مخزن پلیمری ۵هزار متر مکعبی به دو روستای آسیب دیده در سیل خبر داد.