رصد دخالت‌های نابجای نمايندگان مجلس در عزل و نصب‌ها

حرف آنلاین: حجت الاسلام دكتر زكوي، در نشست با روسای دفاتر نظارت شهرستانهای استان اظهار داشت: دخالت نمايندگان محترم مجلس در امور اجرايي استان در پرونده صلاحيتي نمايندگان درج و در احراز صلاحيت انتخابات 1402 تاثير گذار خواهد بود. حجت الاسلام دكتر زكوي در جلسه استانی با روسای دفاتر نظارت شهرستانهای استان با اشاره به […]

حرف آنلاین: حجت الاسلام دكتر زكوي، در نشست با روسای دفاتر نظارت شهرستانهای استان اظهار داشت: دخالت نمايندگان محترم مجلس در امور اجرايي استان در پرونده صلاحيتي نمايندگان درج و در احراز صلاحيت انتخابات 1402 تاثير گذار خواهد بود.

حجت الاسلام دكتر زكوي در جلسه استانی با روسای دفاتر نظارت شهرستانهای استان با اشاره به وصول گزارش‌هايي از دخالت‌هاي برخي نمايندگان محترم مجلس در امور اجرايي استان و عزل و نصب‌ها در شهرستان‌ها و بخش‌ها در ماه‌هاي اخير گفت كه اين موارد با جزييات و به صورت مستند در پرونده صلاحيتي نمايندگان درج و بر حسب قانون و وظايف ذاتي دفاتر نظارتي شوراي نگهبان، به ستاد شوراي نگهبان نيز ارسال شده است.

البته دفتر نظارت استان بين دخالت‌هاي ناروا و ارايه مشورت از سوي نمايندگان محترم به مسئولان اجرايي و پيشنهاد گزينه‌هاي متدين، متخصص، انقلابي و پاكدامن فرق مي گذارد. اما برخي از اين دست دخالت‌ها حتي اصرار بر گزينه‌هاي نامطلوب يا منصوب كردن عوامل ستاد‌هاي انتخاباتي خودشان بوده است كه در رصد دستگاه نظارتي است.

اخيرا گزارش‌هايي از اين دست دخالت‌ها در سطح رياست برخي دانشگاه‌ها كه قطعا بايد از دخالت‌هاي سياسي در امان باشند و فرمانداري ‌برخي شهرستان‌ها، ادارات دولتي و بخش‌ها و مانند آن دريافت گرديده است. بنابراين از همين جا به اين نمايندگان محترم گوشزد مي‌كنيم كه عملكرد‌هاي اينچنيني در پرونده صلاحيتي آنان در انتخابات 1402 تاثير گذار خواهد بود. چرا كه مصداق سو‌ء استفاده از موقعيت شغلي و مانند آن مي‌باشد.

انتظار اين است كه نمايندگان به وظايف ذاتي خود بپردازند و باعث اخلال در تصميم‌گيري‌ها و عملكرد مسئولان اجرايي استان نگردند و به منظور جلب آرا، قانون را زير پا نگذارند./روابط عمومی