۵۰ درصد از مرکبات مازندران برداشت شد

معاون باغبانی وزیر جهادکشاورزی گفت: این وزارتخانه به طور مرتب بازار‌های هدف صادارتی ایران را رصد می‌کند. محمدمهدی برومندی معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت: وزارت جهاد کشاوزی مدافع تولید کننده، مسئول تنظیم بازار و رصد کننده محموله‌های صادراتی است و بازار‌های هدف صادراتی را مرتبط رصد می‌کند. او گفت: وزارت […]

معاون باغبانی وزیر جهادکشاورزی گفت: این وزارتخانه به طور مرتب بازار‌های هدف صادارتی ایران را رصد می‌کند.

محمدمهدی برومندی معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت: وزارت جهاد کشاوزی مدافع تولید کننده، مسئول تنظیم بازار و رصد کننده محموله‌های صادراتی است و بازار‌های هدف صادراتی را مرتبط رصد می‌کند.

او گفت: وزارت جهاد تلاش می‌کند تا بخش خصوص بتواند عرضه و تقاضا را در بازار مدیریت کند اما دولت اگر احساس کند که تولید کنندگان این بخش ضرر می‌کنند حتما اقدام حمایتی خواهد کرد.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: مازندران استان بسیار مهمی در تولید محصولات باغی و با تولید ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات رکوردار کشور است.

برومندی گفت: محصولات تولیدی در این استان علاوه بر تامین نیاز‌های کشور در چرخه صادرات قرار می‌گیرد و ارزآوری خوبی برای ایران دارد به همین دلیل باغداران مازندرانی در خط اول جنگ اقتصادی و اقتصاد مقاومتی قرار دارند.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی تولید و کیفیت مرکبات مازندران را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت : ۵۰ درصد مرکبات مازندران تاکنون برداشت شده و صادرات این محصول به کشور‌های روسیه، اوراسیا و عراق در حال انجام است.

او گفت : روند صادرات مرکبات از مازندران بر اساس آمار گمرک خوب و نزدیک به پارسال است اما باید تلاش بیشتری شود تا صادرات به موقع و بهنگام انجام شود.

برومندی در خصوص قیمت مرکبات نیز گفت: برخلاف سال‌های گذشته که شورای اقتصاد قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی را تعیین می‌کرد امسال شورای قیمت گذاری متشکل از نمایندگان کشاورزان و بخش‌های از دولت خرید تضمینی را مشخص می‌کنند.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: این شورا هزینه تولید یک کیلوگرم محصول به اضافه سود متعارف را به عنوان قیمت خرید تصمینی اعلام می‌کند تا اگر قیمت محصول کشاورزی در بازار افت شدید داشت کشاورز متضرر نشود.