رشد 12 درصدی صدور سند کاداستری در مازندران

مدیر کل ثبت اسناد واملاک از رشد 12/3 درصدی صدور سند مالکیت حدنگار و 4 درصدی عملیات ثبتی در نیمه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد. محمدحسن بهادر  درحاشیه پنجمین کمیته املاک و کاداستر ضمن اعلام این مطلب گفت : در 6 ماهه ابتدائی سال تعداد 100 هزار و 200 […]

2

مدیر کل ثبت اسناد واملاک از رشد 12/3 درصدی صدور سند مالکیت حدنگار و 4 درصدی عملیات ثبتی در نیمه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد. محمدحسن بهادر  درحاشیه پنجمین کمیته املاک و کاداستر ضمن اعلام این مطلب گفت : در 6 ماهه ابتدائی سال تعداد 100 هزار و 200 برگ سند حدنگار در 24 واحد ثبتی صادر و تسلیم متقاضیان شده که این رقم از بدو تأسیس ثبت اسناد و املاک در استان در نوع خود بی سابقه بوده است.

” بهادر ” افزود در این مدت نیز از 2 هزار و 846 ملک تقاضای ثبت پذیرفته شده که رشد 86 درصدی داشته است و از 1 هزار و 365 ملک تحدید حدود و 10 هزارو796 قطعه ملک نیز تفکیک گردیده است که در مجموع با احتساب تجمیع وافرازهای انجام شده در عملیات ثبتی رشد 4 درصدی داشته ایم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک پاسخ به 75 هزار و 578 استعلام و اعلام وضعیت ثبتی و بازداشت 14 هزار و 542 پلاک و رفع بازداشت 9 هزار و 622 ملک به دستور مراجع قضائی را از دیگر فعالیتهای اداره کل متبوعش دراین مدت عنوان نمود و تصریح کرد 98/3 درصد از استعلامات پاسخ داده شده ظرف کمتر از 2 روز انجام که این استان همانند سال گذشته رتبه اول این تلاش را به خود اختصاص داده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، این مسئول خاطرنشان کرد: واحدهای ثبتی غرب استان با دارا بودن شرایط یکسان در صدور اسناد مالکیت کاداستری تلاش مضاعف و دو برابری داشته اند و این در حالیست که اسناد مالکیت انتقالی یا اصطلاحا تک برگ به تک برگ با توجه به کمبود نیرو حداکثر ظرف 2 روز در استان صادر می شود .

مدیرکل ثبت اسناد و املاک در ادامه تصریح کرد: اسناد مالکیت قدیمی دفترچه ای برابر قانون جامع حدنگار و کاداستر کشور مصوب 12 بهمن 93 تا 15 ماه دیگر اعتبار دارد و پس از این ارائه هرگونه خدمات ثبتی به اشخاص منوط به تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای خواهد بود و در عین حال از مردم شریف استان خواست تا فرصت باقیست نسبت به تعویض اسناد خود اقدام تا از مزایای آن بهره مند شوند.