استاندار مازندران مطرح کرد:

رشد جمعیت مازندران در وضعیت فرابحرانی

حرف آنلاین : استاندار مازندران با اشاره به وضعیت رشد جمعیت مازندران اظهار داشت : نرخ رشد جمعیت به دلیل بی‌رغبتی زوج‌ها به فرزندآوری از شرایط بحرانی عبور کرده و وارد مرحله فرابحرانی شده است.

 سیدمحمود حسینی‌پور در دومین جلسه قرارگاه خانواده و جوانی جمعیت استان در ساری با اشاره به نقش غیرقابل انکار رشد جمعیت در میزان توسعه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، امنیت ملی و حوادث تاریخی تصریح کرد :  براساس آمار و اطلاعات دقیقی که وجود دارد کشور با کاهش رشد جمعیت مواجه شده و به نوعی اکنون پیری جمعیت به عنوان یک مساله استراتژیک مطرح است.

وی در ادامه افزود : این جلسه با عنوان قرارگاه خانواده و جوانی جمعیت تشکیل شد بدین معنی که وضعیت نرخ رشد جمعیت در مازندران از شرایط عادی فاصله گرفته و در این راستا همه مسئولان باید برای افزایش رغبت زوج های جوان برای فرزند آوری با مشوق های گوناگون از قبیل اعطای تسهیلات فرزند آوری و …  تلاش کنند .

نرخ رشد جمعیت مازندران

نرخ رشد جمعیت مازندران نسبت به دیگر استانها حادتر است

استاندار مازندران با اشاره به اینکه وضعیت نرخ رشد جمعیت مازندران نسبت به دیگر استانها حادتر است خاطرنشان کرد : در چند سال گذشته در بحث فرزندآوری در استان با سیر نزولی مواجه بوده ایم بطوریکه در حال حاضر در این زمینه به شرایط فرابحرانی رسیده ایم.

حسینی‌پور یادآور شد : مسایل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مازندران به واسطه کاهش نرخ رشد جمعیت اکنون با تهدید جدی مواجه است.

وی با اشاره به چشم انداز آینده مازندران در زمینه نرخ رشد جمعیت تصریح کرد: در صورت تدوام کاهش نرخ رشد جمعیت و افزایش مهاجرت‌ها، حداکثر تا ۱۰ سال آینده زیست بوم مازندران با تغییرات اساسی مواجه خواهد شد .

تاثیرگذاری رسانه ها در فرهنگ سازی رشد جمعیت مازندران

استاندار مازندران همچنین ضمن اشاره به تاثیرگذاری رسانه ها در امر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این زمینه اظهار داشت : حدود 600 رسانه فعال در استان وجود دارند که باید از این ظرفیت برای فرهنگ سازی رشد جمعیت استفاده شود تا آحاد مردم نسبت به فرزند آوری احساس مسئولیت کنند . همچنین دانشگاه ها و موسسات پژوهشی استان باید برای واکاوی و بررسی ابعاد مختلف کاهش نرخ رشد جمعیت در استان پای کار بیایند و با پژوهش های دقیق و میدانی در این زمینه راهکار ارائه دهند .