رتبه نخست مازندران در تولید ۱۷ محصول کشاورزی

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری مازندران گفت: این استان در تولید ۱۷ محصول کشاورزی اکنون رتبه نخست کشور را دارد و برای مقابله با انباشت تولید، صادرات و ارسال کالا به نقاط مختلف جهان و کشور با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش حرف آنلاین ؛ رحیم بخشی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، افزایش اشتغال و سرمایه‌گذاری روند توسعه صادرات در استان را تسهیل می‌کند، اظهار کرد:  هم اکنون مازندران ۱۰ درصد از کل محصولات کشاورزی کشور را تامین و تولید می‌کند.

بخشی تصریح کرد: زیرساخت‌های خطوط صادرات هوایی از جمله هواپیمای کارگو در استان مازندران وجود دارد و با کشورهای همچون روسیه و قزاقستان برای صادرات هوایی کالا رایزنی‌هایی انجام شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری مازندران افزود: در کنار صادرات محصولات کشاورزی، صنایع دستی و همچنین گل و گیاه استان با هواپیمای کارگو از گمرکات مازندران صادر می‌شود که این امر در افزایش درآمد ارزی استان تاثیر شایانی دارد.

بخشی با بیان این که، اکنون بسیاری از محصولات کشاورزی استان به صورت فله‌ای در گمرکات دیگر نقاط کشور به کشورهای منطقه صادر می شود، گفت: با هواپیمای کارگو به طور حتم میزان ارزش و وزن محصولات صادراتی استان در گمرکات خود استان ثبت می‌شود.