استاندار مازندران خبرداد

رتبه دوم مازندران در تامین امنیت سرمایه گذاری در کشور

استاندار مازندران گفت: براساس اعلام مرکز پژوهش های مجلس، در امنیت سرمایه گذاری مازندران رتبه دوم دارد.

استاندار مازندران گفت: براساس اعلام مرکز پژوهش های مجلس، در امنیت سرمایه گذاری مازندران رتبه دوم دارد.

به گزارش حرف، یوسف نوری در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور اعضای اتاق ایران در استانداری مازندران صورت گرفت، اظهار کرد: 4 میلیون و 800هزار نفر میزان شب اقامت آنها نشان می دهد که چه میزان خدمات دریافت کرده اند که در این راستا از مردم مازندران تشکر می کنیم که این میزان مسافران را پذیرایی می کنند.

وی با اشاره به ظرفیت های استان مازندران در بخش کشاورزی و تولید محصولا تصریح کرد: نرخ مشارکت استان جز استان های خوب به شمارمی رود، رشد اقتصادی مازندران از منفی به 3.9 رسیده است ولی قانون برنامه 8درصد را پیش بینی کرده است که باید تلاش کنیم به آن دست پیدا کنیم.

نوری با بیان اینکه براساس اعلام مرکز پژوهش های مجلس، در امنیت سرمایه گذاری مازندران رتبه دوم دارد، گفت: با این وجود باید به بخش خصوصی براساس اصل چهلم قانون اساسی به آن توجه شود و در این زمینه مکلف به بهبود فضای کسب و کار هستیم.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه بسیاری از زمین های مازندران دارای شرایط خاص هستند که بخشی از این قوانین مقررات تسهیل شده است، ادامه داد: اراضی آببندانک نوشهر و اراضی شهرک صنعتی بهشهر با همین قوانین متوقف شده بود که با بررسی های صورت گرفته و جلسات مختلف موانع آنها رفع شده است،روریلی شرق مازندران نیز برای ارتباط کریدور شمال و جنوب تسهیل شده است و به زودی آغاز به کار می کند.

وی با اشاره به اینکه در بخش حمایت از سرمایه گذار بخش خصوصی معتقدیم بخش دولتی باید دیوان سالاتری را کنار بگذارد، گفت: در این زمینه از بخش خصوصی نیز انتظار می رود که سرمایه گذاران با اهلیت را معرفی کند نه اینکه افرادی بارها در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی تسهیلات آنها تمدید شده است اما هنوز نتوانسته اند کار خود را آغاز کنند.

نوری با تاکید بر اینکه مازندران سرمایه گذاری کلان می خواهد و در این راستا برنامه توسعه دریامحور در مازندران آغاز شده و بسته های اجرایی آن را استخراج کرده ایم، گفت: در بخش برنج و مرکبات کمک های بیشتری نیاز داریم که این محصول داخلی حمایت شود.

وی بر مساله زنجیره های ارزش در مازندران به منظور ایجاد ارزش افزوده تاکید کرد.