رتبه اول مازندران در پاسخ الکترونیکی به استعلامات
مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران در اولین جلسه شورای اداری این اداره کل که اواسط اردیبهشت ماه با حضور معاونین و کلیه رؤسای واحدهای ثبتی و ستادی و رئیس دادگستری و دادستان شهرستان آمل در محل دانشگاه شمال این شهرستان برگزار شد از کسب رتبه اوّل کشوری استان مازندران در پاسخ الکترونیکی به […]
مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران در اولین جلسه شورای اداری این اداره کل که اواسط اردیبهشت ماه با حضور معاونین و کلیه رؤسای واحدهای ثبتی و ستادی و رئیس دادگستری و دادستان شهرستان آمل در محل دانشگاه شمال این شهرستان برگزار شد از کسب رتبه اوّل کشوری استان مازندران در پاسخ الکترونیکی به استعلامات و اعلام وضعیت املاک خبر داد.
به گزارش حرف آنلاین، محمدحسن بهادر با اعلام این خبر گفت: در سال 96 به 147 هزار و 869 فقره استعلام و اعلام وضعیت املاک به مراجع قضایی و دفاتر اسناد رسمی و سایر مراجعی که حق استعلام دارند ، توسط 24 واحد ثبتی سراسر استان پاسخ داده شد که 145 هزار و 20 مورد از این استعلامات معادل 98/7 درصد ظرف کمتر از دو روز به صورت الکترونیکی تنظیم و ارسال شده است و این در حالیست که میانگین کشوری پاسخ به استعلامات الکترونیکی کمتر از دو روز در کشور 86/9 توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام گردیده است.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک در این جلسه به اهتمام رؤسای واحدهای ثبتی بر اجرای تکالیف مقرر در برنامه چهارم توسعه قضایی و پنجساله ششم توسعه و احکام دائمی کشور و سیاست های سازمانی در برنامه عملیاتی تاکید کرد و افزود نظارت کیفی بر عملکرد دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق ، استفاده از ظرفیت های موجود استانی برای اجرای کامل طرح کاداستر ، تعویض باقی مانده اسناد مالکیت دفترچه ای ، تثبیت بیش از یک میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی مرتعی و صدور 11 هزار سند مالکیت کاداستری برای روستاهای بالای 20 خانوار و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت ، از اهم برنامه های اداره کل متبوعش در سال جاری خواهد بود.
«محمدحسن بهادر» در ادامه با اشاره به یکصدو هفتمین سال قانون گذاری و تاسیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور استقرار نظم حقوقی مناسب پیشگیری از تعدی به حقوق مالی اشخاص و دولت و تثبیت مالکیت مشروع اشخاص حقیقی و حقوقی را یکی از وظایف مهم و اساسی حاکمیتی بر شمرد و خاطرنشان کرد این سازمان بعنوان یکی از قدیمی ترین دستگاههای اداری و حاکمیتی بیش از یک قرن در زمینه اعتبار بخشی و تثبیت و حمایت از مالکیت اشخاص از طریق صدور اسناد رسمی اراضی و املاک ثبت رسمی قراردادها ، شرکت ها و موسسات غیر تجاری و وقایع ازدواج و طلاق ، ثبت علائم و اختراعات و اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا به مردم خدمت ارائه نموده و در سالهای اخیر نیز در راستای سیاست های سازمانی و تکالیف ابلاغی توانسته است قریب 90 درصد از خدمات خود را به صورت الکترونیکی به متقاضیان ارائه نماید. بطوریکه یکی از دستگاههای پیشرو در ارائه خدمات الکترونیکی شناخته شده است.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0