راه اندازی بزرگترین مرکز درمانی معتادان متجاهر مازندران تا پایان خرداد

بزرگترين مركز درمان، کاهش آسیب و بازپروری معتادان متجاهر مازندران در هفته دولت در شهرستان بابل تا پایان خردادماه سال جاری افتتاح می شود.

اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر مازندران در حاشیه ی بازدید از این مرکز با بیان اینکه ورود سپاه به این حوزه به سال ۱۳۹۸ برمیگردد ، گفت : این کار جهادی صورت گرفت و سپاه با همکاری نیروی انتظامی و سازمان زندان ها ۹ مرکز در کل کشور راه اندازی کرده است.

وی با اعلام اینکه وظیفه این نهادها انجام این امور نیست،افزود : با انجام کار جهادی شان مشخص شد که مردانه پای میدان هستند.

مؤمنی با خبر اینکه این مرکز به مدت ۹ سال غیر فعال و توسط جهاد کشاورزی اشغال شد، خاطرنشان کرد : امروز این مکان از حالت مخروبه خارج شد و به مکانی تبدیل شد که مورد استفاده قرار گیرد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر مازندران مرکز ماده ۱۶ معتادان مازندران در شهرستان بابل را به عنوان یک مرکز نمونه کشور جهت الگوبرداری و بازدید دانست و ادامه داد : با افتتاح این مرکز، عملیات فازبندی انجام و پس از راه اندازی، از ظرفیت خیرین و دستگاه های دولتی استفاده می شود.

او یادآور شد : باید تمامی امکانات در راستای انجام فاز اول قرار گیرد و در این مرکز بازگشت معتادان به چرخه اعتیاد کم تر شده است.

این مسئول ذکر کرد : اولویت اصلی ما پس از ترک اعتیاد ، شغل این عزیزان می باشد و اشتغال پس از ترک یکی از مهمترین مسئله است.

اسکندر مؤمنی اعلام کرد : در هفته ی آینده اجرای عملیات فاز بعدی آن شروع می شود و باتوجه به نیاز خودرو، ستاد آن را تامین می کند.

دبير شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران از راه اندازی بزرگترين مركز درمان، کاهش آسیب و بازپروری معتادان متجاهر در هفته دولت خبر داد و گفت : بزرگترين مركز درمانی در استان به منظور صیانت، بازپروري، حرفه آموزی و اشتغال زايي معتادین متجاهر سطح استان با حضور دكتر مومني دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور، دكتر حسيني پور استاندار مازندران، مسئولين استاني و شهرستاني در منطقه شهرستان بابل مورد بازديد قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به نیازسنجی های به عمل آمده و ضرورت راه اندازی مرکز مورد نظر مقرر شد اين مركز در هفته دولت تجهیز، راه اندازي و افتتاح شود.

دبیر شورای ستاد مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: معتادین متجاهر در این مرکز پس از غربالگری و ساماندهی طی فرآيند علمی و دقیق، پذیرش، نگهداری، درمان و بازپروری شده و به جامعه بازگشت خواهند گشت.

شیرازی تصریح کرد : در فاز اول بيماران تاسقف ۵۰۰ نفر پذيرش می شوند و در فازهای بعدی شاهد افزايش سطح پذیرش بيماران بيش از ۱۰۰۰ نفر در هر دوره مي باشيم.

قابل ذکر است؛ مركز نگهداری درمانی و کاهش آسیب معتادان متجاهر استان مازندران در محیطی به متراژ تقريبی ۳۰۰۰۰ متر مربع در شهرستان بابل، بخش گتاب واقع ميباشد و توسط سپاه كربلا استان نگهداری می شود.