راه اندازی بازیافت کاغذ در مازندران

حرف آنلاین: مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: جای تاسف است که بخش های دولتی نیاز به کاغذ داشته باشند اما وارد کننده آن باشند. عبدالناصر همتی در بازدید از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه از فعالیت ها و برنامه های توسعه ای شرکت ها حمایت می کنیم، اظهارداشت: باید در توسعه […]

حرف آنلاین: مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: جای تاسف است که بخش های دولتی نیاز به کاغذ داشته باشند اما وارد کننده آن باشند.

عبدالناصر همتی در بازدید از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه از فعالیت ها و برنامه های توسعه ای شرکت ها حمایت می کنیم، اظهارداشت: باید در توسعه شرکت ها تلاش شود و امکان ابقاء برای شرکت های عدم توسعه و گسترش فعالیت ها وجود ندارد.

وی تصریح کرد: تا زمانیکه سهامدار شرکت چوب و کاغذ هستیم از برنامه های توسعه ای آن حمایت می شود.

وی با اشاره به اینکه کارخانه بزرگی همچون چوب و کاغذ مازندران نباید امکان عدم فروش کاغذها را داشته باشد، اذعان داشت: جای تاسف است که بخش های دولتی نیاز به کاغذ داشته باشند اما وارد کننده آن باشند.

مدیرعامل بانک ملی کشور بیان کرد: در شرایطی که برای بدست آوردن ارز به فروش قطره ای نفت پرداخته می شود و شرکت چوب و کاغذ نتواند کاغذهای خود را بفروش برساند در این خصوص یک تناقض اشکار با اقتصاد مقاومتی وجود دارد.

همتی یکی از وظایف بانک ملی را جلوگیری از واردات کاغذ عنوان کرد و افزود: جلوگیری از واردات نباید موجب افزایش قیمت کاغذ شود بلکه باید این اقدام از بین برنده انگیزه واردکنندگان باشد.

همچنین مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه این شرکت در سال ۷۶ با ظرفیت ۱۷۵ هزار تن کاغذ راه اندازی و توانسته در سال های اخیر بیش از ظرفیت فعالیت کند، گفت: با راه اندازی واحد تولید خمیر از کارتن های بازیافتی OCC  در این شرکت سالانه ۱۸۰ هزار تن کاغذ تولید می کند.

ابوالفضل روغنی دومین طرح توسعه ای این شرکت را بازیافت کاغذ عنوان کرد و افزود: بازیافت کاغذ تامین کننده مواد اولیه شرکت چوب و کاغذ است که در خرداد ماه سال آینده به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه بیشترین میزان مصرف کاغذ در کشورهای فنلاند و عراق است و ایران جزء آخرین کشور در مصرف کاغذ است، گفت: در دنیا نیاز به چهار میلیون تن کاغذ است این در حالیست که در کشور نیاز به دو میلیون تن مصرف کاغذ دارد و حدود ۲۲ درصد بازار کشور در اختیار شرکت چوب و کاغذ است.

وی با اشاره به اینکه کاهش برداشت چوب اظهارداشت: امروزه با واردات بی رویه کاغذ مواجه هستیم که این ضربه مهلکی به صنعت وارد می کند.

روغنی با بیان اینکه آموزش و پرورش می تواند بعنوان بازار هدف چوب و کاغذ باشند، افزود: آموزش و پرورش ۵۰ هزار تن کاغذ نیاز دارد که این می توان در اختیار خود گرفت.

وی تصریح کرد: مازندران می تواند قطب تولید کاغذ در کشور باشد و این ظرفیت ها وجود دارد تا از منابع مالی و صندوق توسعه ای استفاده کرد  و برای حفظ و سر پا نگهداشتن این شرکت باید باید طرح های توسعه ای ارائه دهیم/مهر