راه اشتغال از تحصیل جدا می شود

یک اقتصاددان با بیان در آینده تحصیل ایجاد اشتغال نمی‌کند، گفت: باید قوای ذهنی خود را برای ایجاد تحول بزرگ در حوزه های مختلف ایجاد اشتغال آماده کنیم. عبدالحسین ساسان با بیان اینکه رابطه اشتغال و تحصیل به زودی رفع می‌شود، اظهار کرد: بیکاری تحصیلکردگان معضل بزرگی در  کشور است، حتی اگر این افراد تحصیل […]

یک اقتصاددان با بیان در آینده تحصیل ایجاد اشتغال نمی‌کند، گفت: باید قوای ذهنی خود را برای ایجاد تحول بزرگ در حوزه های مختلف ایجاد اشتغال آماده کنیم.

عبدالحسین ساسان با بیان اینکه رابطه اشتغال و تحصیل به زودی رفع می‌شود، اظهار کرد: بیکاری تحصیلکردگان معضل بزرگی در  کشور است، حتی اگر این افراد تحصیل هم نمی‌کردند همچنان بیکار بودند.

وی با بیان اینکه در آینده تحصیل ابزار اشتغال نخواهد بود، افزود: در آینده تحصیل تنها ابزار درک و فهم می‌شود، در آینده درس می‌خوانیم تا بتوانیم درست رای بدهیم تا به امثال ترامپ رای ندهیم. این اقتصاددان با بیان اینکه در آینده رابطه درس خواندن با اشتغال به هم می‌خورد، افزود: از عمر دانش کارآفرینی کمتر از 18 سال می‌گذرد. کارآفرینی به گروه‌های متعددی تقسیم شده است و حدود 12 نوع کارآفرین شناخته می‌شود.

ساسان ادامه داد: در حال حاضر بزرگترین گروه کارآفرینی در زمان ما ربات‌ها و هوش‌های مصنوعی هستند که این کارآفرینی برای بشر هدیه‌ای عظیم به نام اوقات فراغت ایجاد کرده است، که نمی‌دانیم چگونه با آن برخورد کنیم.

وی تصریح کرد: تمدن آینده به بشر می‌گوید که در خانه بماند و سر کار نرود، زیرا دوره‌ای که انسان مجبور به کار کردن بود گذشته است و امروز ربات‌ها کار می‌کنند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه گردشگری یکی از مهمترین بخش‌هایی است که در آینده ایجاد اشتغال می‌کند، خاطر نشان کرد: باید قوای ذهنی خود را برای ایجاد تحول بزرگ در این حوزه آماده کنیم.این اقتصاددان یادآور شد: در حال حاضر در جامعه ما بستر پذیرش این واقعیت وجود ندارد و بزرگان جامعه نگاه مثبتی به گردشگران و پدیده گردشگری نشان نمی‌دهند. اما باید پرسید چه جایگزینی برای گردشگری وجود دارد؟

ساسان با بیان اینکه باید بر روی گردشگری سرمایه گذاری کرد و گرنه عقب می‌افتیم، گفت: بستر کار و فعالیت‌های اقتصادی در کشور به شدت کوبیده شده است.وی اضافه کرد: کارآفرین تنها صنعت‌گر نیست و انواع کارآفرینی در دنیا شناخته شده است که باید آنها را ایجاد کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: یکی دیگر از حوزه های اشتغال  امروزه كسب و كارهاي خانگي است که  به عنوان راهكاري مهم براي ايجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب مي گردند. قابليت انجام اين نوع كسب و كار در «منزل» سبب ايجاد مزاياي بسياري براي شاغلين آن ها مي شود، كه از جمله مي توان به ايجاد توازن بين مسئوليت خانوادگي زنان و اشتغال آنان، حذف هزينه هاي مربوط به خريد، رهن و اجاره كارگاه و اياب و ذهاب، استفاده از نيروي كار ساير اعضاي خانواده و ايجاد زمينه هاي كار خانوادگي، امكان انتقال تجارب از طريق آموزش غيررسمي به شيوه استاد- شاگردي بين اعضاء خانواده و… اشاره نمود.

ساسان تصریح کرد : بايد توجه داشت كه در ساليان اخير به دليل تحولات عظيم در بخش فناوري اطلاعات در جهان و ايجاد مشاغل جديد، امكان اشتغال خانگي براي بسياري از افراد در زمينه هاي IT  نيز فراهم گرديده است. اين مشاغل كه روزانه در سراسر جهان تعداد آن ها رو به فزوني و تنوع مي باشد اين امكان را فراهم مي آورد تا افراد بتوانند در محيط خانه با استفاده از رايانه و وسايل جانبي مورد نياز، به انجام كسب و كارهاي گوناگون در اين حوزه بپردازند.