راه‌اندازی موبایل نسل 3 از شهریور امسال در مازندران

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران گفت: از 28خرداد سال جاری طرح هم کد سازی در مازندران اجرا می شود. به گزارش حرف آنلاین، بهروز باباجانی عصر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت روز ارتباطات اظهار داشت: ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در مازندران 37 درصد است، یک چهارم خانوار یعنی 270 هزار خانوار مازندرانی از ADCL  برخوردارند […]

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران گفت: از 28خرداد سال جاری طرح هم کد سازی در مازندران اجرا می شود.

به گزارش حرف آنلاین، بهروز باباجانی عصر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت روز ارتباطات اظهار داشت: ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در مازندران 37 درصد است، یک چهارم خانوار یعنی 270 هزار خانوار مازندرانی از ADCL  برخوردارند

وی با اشاره به اینکه در مازندران هر دو نفر یک تلفن دارند بیان داشت: در بخش تلفن همراه اول نیز ضریب نفوذ مازندران 72 درصد است یعنی تقریبا دو میلیون و 200 هزار همراه اول در مازندران مشغول به کار است و هر خانوار چهار نفره سه خط همراه اول و هر چهار خانوار یک ADCL دارند.

باباجانی پورت پرسرعت مازندران را 274 هزار و 500 مورد برشمرد و گفت: از یک میلیون و 550 هزار تلفن ثابت  274 هزار و 500  پورت پرسرعت ADCL در مازندران وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه شرکت مخابرات مازندارن دارای دو هزار نیرو بخش خصوصی و هزار و 400 پرسنل رسمی است تصریح کرد: شرکت مخابرات مازندران در حوزه سیار اختیاراتی ندارد و رابطه استان با شرکت ارتباط سیار براساس تفاهم‌نامه فی‌مابین است.

باباجانی از اجرای طرح  هم‌کدسازی در استان خبر داد و تصریح کرد: در این طرح کد مازندران 011 شده و به تمام شماره‌های مشترکان مازندران یک رقم اضافه شده و شماره‌ها هشت رقمی می‌شود و مدت زمان تعیین شده این طرح برای اجرا در مازندران 28 خرداد ماه جاری اعلام شده است.

وی گفت:برای اجرایی شدن این طرح باید 811 مرکز مخابراتی مازندران و 14 سوئیج موجود در استان برای آماده‌سازی در این طرح ارتقا یابد، ضمن اینکه هزینه هم‌کدسازی به عهده شرکت مخابرات استان بوده که بالغ بر یک میلیارد تومان است.

این مسئول افزود: ضریب نفوذ شهری مازندران 50، ضریب نفوذ روستایی 40 است در حالی که میانگین ضریب نفوذ کشور 37 است و مازندران با فراوانی ضریب نفوذ تلفن مواجه بوده و باید امکانات سیمی حدود 500/53 دایر شود.

باباجانی مهم‌ترین وظیفه مخابرات مازندران را در سال 93 دانلود بالای 73 گیگابایت برشمرد و ادامه داد: مهم‌ترین برنامه دولت تدبیر و امید تسریع در تامین نقاط فاقد تلفن و فاقد دیتا در کشور است که در این راستا چهار هزار مرکز در 27 اردیبهشت در کل کشور صاحب 48 پورت پرسرعت شدند که سهم مازندران 81 مرکز بود.

این مسئول از راه‌اندازی موبایل نسل سه در مازندران خبر داد و گفت: در حال حاضر موبایل ما نسل دو ونیم و در روستاها نسل دو است که از شهریور سال جاری نسل سه موبایل با سرعت دو مگا در مازندران راه‌اندازی می‌شود و بعد از راه‌اندازی نسل سه ،نسل چهار موبایل نیز در مازندران راه‌اندازی می‌شود.

باباجانی پوشش موبایل، حل ترافیک موبایل و سرعت دیتا در موبایل را از مهم‌ترین وظایف شرکت مخابرات استان برشمرد.