رئیس پارک علم و فناوری مازندران مطرح کرد: ضرورت آشنایی اقشار مختلف جامعه با حوزه فناوری

ساری _خبرنگار حرف: رئیس پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به اینکه جامعه نیازمند آگاهی از حوزه فناوری و کسب و کارهای نو است، گفت:  رسانه‌ها در این خصوص نقش بسزایی دارند، با توجه به اینکه راهکارها و قوانین در حوزه کسب‌وکار دانش‌بنیان وجود دارد اما در حوزه اجرایی کار ها به‌خوبی پیش نمی‌رود. […]

ساری _خبرنگار حرف: رئیس پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به اینکه جامعه نیازمند آگاهی از حوزه فناوری و کسب و کارهای نو است، گفت:  رسانه‌ها در این خصوص نقش بسزایی دارند، با توجه به اینکه راهکارها و قوانین در حوزه کسب‌وکار دانش‌بنیان وجود دارد اما در حوزه اجرایی کار ها به‌خوبی پیش نمی‌رود.

علی معتمدزادگان در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار، به‌ضرورت آشنایی اقشار مختلف جامعه با حوزه فناوری تأکید کرد و اظهار داشت: مجمع خیرین پارک و فناوری مازندران داریم و امیدواریم مردم با عضویت در این مجمع به توسعه دانش در جامعه کنند.

وی از راه‌اندازی زودهنگام شبکه نوآوری فناوری مازندران خبر داد و افزود: به جهت عدم توانایی در توزیع سخت‌افزار و تجهیزات در همه گستره جغرافیای استان،این شبکه به‌صورت مجازی به فعالان این حوزه خدمات ارائه خواهد شد. خدمات دهنده‌ها و خدمات گیرنده‌ها نیز در این شبکه به نیازهای یکدیگر پاسخ خواهند داد.

به گفته وی، ایده این شبکه توسط پارک مازندران ارائه‌شده و از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری، مازندران پایلوت این شبکه شده است.

معتمدزادگان در خصوص برخی دستاوردها و فعالیت‌های اخیر نیز گفت: راه‌اندازی ساختمان جدید در نوشهر با حمایت خیر، ایجاد فضای جدید در تنکابن، قول مساعد استاندار و معاون علمی ریاست جمهوری در تأمین بودجه، حمایت مدیرکل اوقاف در تحویل ساختمان وقفی در امل، اختصاص زمین در جنب دانشگاه کشاورزی برای شرکت‌های دانش‌بنیان از مهم‌ترین اقداماتی است که به‌زودی شاهد اجرایی شدن آن خواهیم بود.

 رئیس پارک علم و فناوری مازندران از فعالیت 150 هسته فناور و شش مرکز رشد در بهشهر،ساری، سیمرغ،آمل، نوشهر و تنکابن خبر داد و اظهار داشت: حدود 30 خدمات به شرکت‌های فناور در مراکز رشد ارائه می‌شود. این شرکت‌ها حدود چهار میلیون یورو صادرات داشتند و حدود 1300 نفر اشتغال‌زایی دارند. شرکت‌های بزرگ تولیدی نیز عضو پارک هستند اما فقط بخش مربوط به تحقیق و توسعه این شرکت‌ها جزو آمار پارک قرار می‌گیرد و به محصولات دیگر شرکت‌های بزرگ کاری نداریم.

وی همچنین از حمایت صندوق نوآوری شکوفایی از واحدهای دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف خبر داد.