دومینوی سوال از شهردار ساری در شورای پرحاشیه

حرف آنلاین: از پرتاب قندان در سال‌های آغاز به کار شورا در ساری و انحلال شورای پنجم این شهر که بگذریم می‌رسیم به حاشیه‌های شورای ششم شهر ساری.

شورایی که سال گذشته در همان مقطع که شهردار مرکز استان به دلیل جراحی قلب بازدر مرخصی به سر می‌برد، شهردار یک روزه‌ای را بر مسند نشاند و ۲۴ ساعت بعد دوباره جواد طالبی شهردار قبلی را به عنوان شهردار انتخاب کرد.

شورایی که در نهایت بعد از طرح سوال و تذکر به شهردار، به مرحله استیضاح رسید اما شگفتی جلسه استیضاح، قهر و ترک جلسه توسط سه عضوی بود که طرح استیضاح را امضا کرده بودند. در همان جلسه شهردار به سوالات پاسخ داد و توسط ۶ عضو دیگر در سمت خود ابقا شد.

در جلسه علنی هفته اخیر شورای شهر ساری، سبحان بخشی نائب‌رئیس شورا اعتراض کرده چرا جلسه‌ای را که ما ترک کردیم بقیه اعضا ادامه دادند و ادعا کرده چون طراحان استیضاح شهردار، در جلسه نبوده‌اند جلسه استیضاح نباید برگزار می‌شده است. حالا در کمتر از ۱۰ روز دوباره طرح سوال از شهردار ساری توسط ذوالفقار شریفی دیگر عضو شورای شهر ساری به جریان افتاده است. شریفی، بخشی و میرشجاعی سه عضو شورای شهر ساری هستند که طرح استیضاح شهردار ساری را به هیات رئیسه ارائه داده بودند.

شاید این سه عضو در جلسه بعدی که مربوط به سوال از شهردار باشد قصد دارند شگفتی دیگری برای حاضران بیافرینند، مدل دیگری از ترک جلسه را به نمایش بگذارند! و باز هم در جلسه بعد بگویند که چون ما نبودیم حساب نیست؛ تا سه نشه بازی نشه!

و این ماجرا سردراز دارد

گفتنی است؛ جلسه استیضاح شهردار ساری در ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۱، برگزار شده بود‌ که این آیین با قهر طراحان استیضاح و مخالفت ۶ عضو شورا با برکناری شهردار ساری به کار خود پایان داد و جواد طالبی سکاندار عمارت باقی ماند.

سه عضو که از ابتدا مخالفت خود را با انتصاب جواد طالبی ابراز کرده و از استیضاح کننده‌ها بودند به دلیل حضور معاونان و مشاوران شهردار در این جلسه معترض شده و صحن علنی شورا را ترک کردند.

سید ذوالفقار شریفی، میر رحمان شجاعی و سبحان بخشی سه طراح استیضاح شهردار ساری بودند که نسبت به حضور معاونان شهردار، به نشانه اعتراض جلسه را ترک کردند و در نهایت پروژه برکناری شهردار ساری ناکام ماند.

بخشی که نسبت به حضور بدون دعوت نامه معاونان و مشاورات شهردار معترض بود و آن را خلاف مقررات دانست، جلسه را ترک کرد و سپس دو عضو دیگر نیز خواهان خروج معاونان شهردار و مشاوران او از جلسه شد و صحن را ترک کرد.