دوران نیاز به روزنامه نگاران مستقل فرارسیده است/فراهم کردن فضای نقد آزاد و منتقدانه ضروری است

علی ربیعی وزیر سابق کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: دوران نیاز به روزنامه نگاران مستقل فرارسیده است. به گزارش حرف، علی ربیعی در مراسم سالگرد مرحوم درخشنده سرپرست سابق خبرگزاری ایلنا و روزنامه کاروکارگر در مازندران با اشاره به اینکه به تعبیر من مرحوم درخشنده حسینی زندگی کرد و انچه فلسفه قیام عاشورا بود […]

photo_2018-11-01_17-36-14
علی ربیعی وزیر سابق کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: دوران نیاز به روزنامه نگاران مستقل فرارسیده است.
به گزارش حرف، علی ربیعی در مراسم سالگرد مرحوم درخشنده سرپرست سابق خبرگزاری ایلنا و روزنامه کاروکارگر در مازندران با اشاره به اینکه به تعبیر من مرحوم درخشنده حسینی زندگی کرد و انچه فلسفه قیام عاشورا بود در زندگی و شغل او متبلور بود، اظهار کرد: حضور و سبک زندگی برخی انسان ها به گونه ای است که که ارزو کنیم این زندگی را قسمت همه گرداند.
وی با بیان اینکه درخشنده دوست دیرین من بود وقتی مدیرمسول روزنامه بودم کمتر از سختی زندگی خود میگفت و در دوران بیماری با ماسک بر سر برنامه ها حاضر میشد، اظهار کرد: وی روزنامه نگار و سخنگوی طبقات پایین جامعه بود و فعال مدنی به شمار می رفت، در تشکیلات کار کرده و سالگشت مراسم وی در ایام محرم و صفر از برکات زندگی وی است.
وی با بیان اینکه فردی که برای جلوگیری از انحراف و برای فقرا و معنویت جامعه حرکت می کند قطعا در مسیر حسینی است، اظهار کرد: جامعه ما امروز بیش از اندازه به رسانه های آزاد نیاز دارد نه برخی افراد با داشتن یک سایت می گویند باج بده علیه ات ننویسیم. امروز روزنامه نگاری مسول نماد اش درخشنده است. امروز به فهم مشترک از مسائل نیاز داریم.
ربیعی تصریح کرد: امروز دشمن دشمنان ما روی کار آمدند و اینها روان جامعه را هدف قرار گرفتند و این رسانه ها و خبرنگاران آزاد هستند که به این کارزار بپیوندند. نجیبانه کار کنند، برای نجیب ترین دهک ها و گروه های اجتماعی و کسانی که جانانه کار می کنند قلم بزنند.
وی با بیان اینکه آنچه درخشنده نوشت و پیگیری کرد سخنگویی گروه های بی صدای جامعه است، عنوان کرد: قدردانی برای آرمان رسانه و آرمان طبقه محروم، آرمان ضدفساد و مقابله با تبعیض و اسلامیتی که مردم جامعه آن را باور داشته باشند از مهم ترین نیازهای جامعه امروز است.
ربیعی با اشاره به اینکه باید صدای گروه های خاموش جامعه باشیم و قدر بدانیم تشکل های مردمی و
نهادهای مدنی را که برای محرومان قدم بر می دارند، عنوان کرد: باید جامعه کم اعتماد را به جامعه پراعتماد تبدیل کنیم و در این میان رسانه ها میانجی نقش مهمی در ساختار قدرت دارند و می توانند مصلحت و نقد منصفانه را به جامعه ارایه دهند.
وی با اشاره به اینکه در شرایطی که معیشت مردم سخت شده، راهی جز همفکری و از تنش ها کاستن نداریم و رسانه های مسئول لولای این‌حرکت باشند، بیان داشت: حرکت در جامعه با نوشتن ها و نقدهای آزاد و حمایت از یکپارچگی می تواند ایران را از بحران ها رهایی دهد. سخنگویی گروه های خاموش یک نعمت است، اقتصاد بازار آزاد صدای بلند و طرفداران خاص خود را دارد، آنهایی که باید برای فقرا بنویسند و مراقب افتادن فرودستان باشند کمیاب هستند. باید صدای اینها را بلند کنیم و فرصت های برابر اجتماعی را ایجاد کنیم.