معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار مازندران:

در همایش روز مازندران عظمت تاریخ استان بازخوانی خواهد شد

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار مازندران گفت: برای همایش روز مازندران برنامه‌ای هویتی را تدارک دیدیم تا عظمت تاریخ مازندران بازخوانی شود.

روح‌الله سلگی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار مازندران در جلسه بزرگداشت روز مازندران با بیان اينکه امسال نخستین سالی است که روز مازندران در تقویم رسمی قرار گرفته است، اظهار داشت: روز مازندران سالروز تاسیس حکومت علویان مازندران در سال ۲۵۰ هجری قمری است و در چنین روزی مازندران به عنوان اولین حکومت شیعیان جهان اسلام شاهد شکل‌گیری یک نظام سیاسی هستیم.

سلگی‌ افزود: افرادی که تاریخ را ورق زدند و سیر تحولات و شکل گیری نظام‌های سیاسی را در طول تاریخ مطالعه کردند می‌دانند که چه اقدام بزرگی در مازندران صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: تمامی کسانی که سیر تحول تشیع را در دوران هجری قمری و از پایان دوره ائمه مورد مطالعه قرار دادند می‌دانند که این اقدامی بزرگ با تاکید بر عدالت‌خواهی و مبارزه با استبداد بود.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار مازندران، یادآور شد: حدود ۷۵۰ سال پس از حکومت علویان در ایران حکومت صفویان شکل گرفت که این نهاد مقاومت و مبارزه با استکبار و ظلم و جور است در مازندران هک شد.

این مسئول عنوان کرد: باید اهمیت این روز بزرگ را باید بدانیم و برای این روز برنامه‌های مناسبی را تدارک ببینیم.

وی افزود: برای همایش روز مازندران که روز ۱۲ آبان است، برنامه‌ای هویتی را تدارک دیدیم تا علاوه بر اینکه عظمت مازندران بازخوانی می‌شود، هویت شیعی و نقش محوری مردم مازندران در شکل‌گیری جریان علوی در جهان اسلام ارائه شود.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار مازندران گفت: در شرایطی که دشمن درصدد ناامیدی و نابود کردن ملت ایران و سیاه نمایی است، باید هر اقدامی که موجب شور و نشاط در ملت ایران شود را باید انجام دهیم.

وی افزود: فضای رسانه‌ها را می‌بینیم که دنبال سیاه‌نمایی و تخریب هستند و ایجاد یاس و ناامیدی در میان ملت ایران هستند که این سیاست دشمن است که در این برهه باید در مقابل آن ایجاد شادی و نشاط و بازخوانی هویت برزگ این دیار را در دستور کار خود قرار دهیم.