در ثبت نام اربعین بابل اول شد

حرف آنلاین: مسئول ستاد پیاده‌روی مردمی اربعین حسینی راهیان کربلا گفت: در سال جاری بابلی‌ها بیشترین ثبت‌نام شرکت در مراسم اربعین در سطح استان مازندران را تشکیل می‌دهند.

محمدحسین طبرستانی در باره ثبت نام اربعین


در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه مجموعه‌های مختلفی در حوزه‌های تخصصی تشکیل داده‌ایم که هر یک اثرگذار هستند، اظهار کرد: در حوزه امور هیاتی هیئت یا فاطمه‌الزهرا یکی از هیئت‌های بزرگ و تاثیرگذار در سطح کشور است.

وی افزود: در حوزه اربعین ستاد مردمی پیاده‌روی اربعین حسینی را از سال ۱۳۹۳ شکل داده‌ایم که در داخل عراق موکب فاطمه‌الزهرا ثبت شده است.

طبرستانی با بیان اینکه نگاه ما به حوزه اربعین، فعالیت‌های جهادی و اجتماعی در داخل کشور است، عنوان کرد: موضوع اربعین برای یک زمان خاص نیست، از نگاه رهبری اربعین تمدن‌ساز هست و ما دنبال طرح‌ریزی جریان‌ساز تمدنی دوران ظهور هستیم و این را برای خودمان تکلیف می‌دانیم.

مسئول ستاد پیاده‌روی مردمی اربعین حسینی راهیان کربلا اضافه کرد: ما از طریق برپایی مراسم اربعین در عراق می‌توانیم فرصت اقتصادی خوبی را برای استان خودمان ایجاد کنیم.

اختصاص بخش کودک و نوجوان در موکب

این مسئول اعلام کرد: بابلی‌ها بیشترین ثبت‌نام شرکت در مراسم اربعین در سطح استان مازندران را تشکیل می‌دهند.

وی گفت: ما در مراسم هیئت یا فاطمه الزهرا (س) شرکت کنندگانی را از شهرها و استان‌های مختلف کشور داریم، دو محور اصلی را که در اربعین ۱۴۰۱ محور قرار دادیم بخش کودک و نوجوان و بخش خانواده هست.

طبرستانی یادآور شد: برای موکب فاطمه الزهرا در شهر کربلا در حال محل اسکانی را برای خواهران در کربلا در حال آماده‌سازی هستیم، ورزشگاه المپیک در کربلا امسال محل استقرار ما است.

آمادگی پذیرایی شبانه‌روزی از زائران

مسئول ستاد پیاده‌روی مردمی اربعین حسینی راهیان کربلا همچنین اذعان داشت: درمانگاه امام سجاد (ع) ۸۰ کادر درمان که متشکل از پزشک عمومی، تخصصی و پرستار با همکاری بسیج جامعه پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و قرارگاه جهادی سجادیه در کربلا فعالیت می‌کند.

وی عنوان کرد: پیش بینی ما از اسکان زائران ۵ هزار نفر در روز است البته سهمیه‌ای که عتبات به ما اعلام کردند ۳ هزار نفر است، موکب فاطمه الزهرا کربلا از ۱۶ تا ۲۷ شهریور ماه پذیرای زائران است، موکب پذیرایی ما در شهر کربلا به صورت شبانه روزی از زائران پذیرایی می‌کند.

طبرستانی گفت: همچنین یک پکیج تصفیه آب در حال ساخت داریم که در کربلا در ایام اربعین روزانه ۲۰ هزار لیتر آب تصفیه می‌کند، دستگاه یخ‌ساز ما روزانه ۲۴۰ قالب یخ در ایام اربعین تولید می‌کند، در بخش خواهران موکب فاطمه الزهرا مهد حسین را برای کودکان در نظر گرفتیم، سعی ما این است شرایط سخت سال‌های گذشته، کم شود.