در بزنگاههای سخت، رسانه های صالح اثرگذار و مفید هستند

حرف آنلاین: حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم شهر به همراه جمعی از مدیران استان از دفتر روزنامه حرف بازدید به عمل آورد. نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری هدف از دیدار خود را بیان تقدیر از اهالی رسانه خواند و اظهار داشت:  بدون […]

حرف آنلاین:

حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم شهر به همراه جمعی از مدیران استان از دفتر روزنامه حرف بازدید به عمل آورد. نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری هدف از دیدار خود را بیان تقدیر از اهالی رسانه خواند و اظهار داشت:  بدون تردید اگر صالحان تاریخ رسانه در اختیار می داشتند آنگاه بسیاری از حوادث تلخ تاریخی به وقوع نمی پیوست  و بسیاری از رویدادها  نیز بگونه ای رقم می خورد که در جهت فلاح و صلاح انسانها باشند. وی به حادثه تلخ بر دار آویخته شدن شهید آیت الله شیخ فضل الله نوری اشاره کرد و گفت: دشمنان شیخ شهید با در اختیار داشتن رسانه های متعدد چنان به مردم مسلمان القا نادرست کردند که این مردم در پای چوبه دار به شادی پرداختند  قطعا  اگر مردم می دانستند که چه کسی و برای چه بر دار آویخته شده آنگاه طور دیگری عمل می کردند. امام جمعه قائم شهر با تاکید بر ارزشمند بودن حضور چهره های ارزشی و موجه در عرصه اطلاع رسانی ، افزود:رسانه ها در بزنگاه های سخت  زمانی اثرگذاری مفیدی خواهند داشت که در اختیار صالحان باشند چنانچه  در حادثه شهادت شیخ فضل الله نوری، چون امثال شیخ رسانه در اختیار نداشتند و یا نمی گذاشتند رسانه ای در اختیار آنان باشد لذا مردم آن زمان تحت تاثیر بمباران رسانه ای دشمنان شیخ ، به هلهله در پای چوبه دار روی آوردند.

1حجت الاسلام معلمی در ادامه ضمن تاکید براینکه  تلاش در زمینه های مختلف از جمله تنها حوزه مهم رسانه می بایست فقط برای خدا باشد، خواستار سعه صدر مدیران استان و رسانه ها بطور متقابل در مواجه با یکدیگر شد. همچنین حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی ابراهیمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان این دیدار با مهم خواندن  کار در رسانه گفت:  تلاش اهالی رسانه در مازندران با توجه به مشکلاتی که وجود دارد ستودنی است. وی با تاکید بر عزم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در جهت تلاش برای حل مشکلات مطبوعات استان اظهار داشت: اگرچه امکانات محدود است اما سعی شده که از تمامی ظرفیت برای بهبود اوضاع اهالی رسانه در استان استفاده شود که  البته به لطف خدا و با همت مجموعه همکاران از جمله معاون محترم فرهنگی اداره کل ، تا اینجا توفیقات خوبی هم داشته ایم. ابراهیمی به جشن در پیش روی روز گرامیداشت خبرنگار اشاره کرد و ادامه داد:  برای گرامیداشت این روز که در بابلسر برگزار خواهد شد پیگیر حضور وزیر محترم ارشاد بودم که به جهت حضور همزمان در جمعی دیگر ، ممکن نشد اما طبق هماهنگی های انجام شده قرار شد دکتر انتظامی  معاون مطبوعاتی وزیر در این مراسم حضور یابند. دکتر  موحد منش رئیس دانشگاه پیام نور هم که در این دیدار حضور داشت با اشاره به عضویت خود در هیات منصفه مطبوعات مازندران گفت: تلاش ما در هیات منصفه مطبوعات بر این است که ضمن تاکید بر رعایت قانون ، چتر حمایتی موثری را بر سر مطبوعات مازندران ایجاد کنیم.

همچنین در این دیدار شکرالله رضازاده مدیر مسئول روزنامه حرف ضمن تشکر از حضور حجت الاسلام معلمی و هیات همراه در دفتر این روزنامه ، اظهار داشت: کار در رسانه بسیار دشوار و سخت است از یک سو باید بلندگو و تربیون حقیقی جامعه و مردم بود و از سوی دیگر باید انتقادات را طوری مطرح نمود که دستاوردهای مدیران  کم رنگ به نظر نرسد. وی با انتقاد از عدم سعه صدر برخی مدیران در مواجه با انتقادات خواستار بالا رفتن آستانه تحمل مدیران در روبرو شدن با انتقادات منصفانه شد. رضازاده استراتژی حرف را بر پایه سخن امام و رهبری عنوان نمود و افزود: سعی کردیم  توصیه امام عظیم الشان به مطبوعات  در باب توجه داشتن به پاسخگو بودن نزد خدا برای نوشته ها و ننوشته های ضروری و نیز سفارش حضرت آقا مبنی بر نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه  را مبنای حرکت خود قرار دهیم اما اینکه تا چه حد موفق بودیم در جای خود قابل بحث است.

گفتنی است در این بازدید که به مناسبت ایام گرامیداشت اهالی خبر و با همت خانه مطبوعات استان انجام شد زارع معاون فرهنگی اداره کل ارشاد، برمکی رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان ، نماینده استانداری، مهدوی مدیر روابط عمومی اداره کل ارشاد و تیمورنژاد مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق مازندران حضور داشتند.