دریای چالوس تاکنون 8 قربانی گرفت

حرف آنلاین:معاون فرماندار چالوس به نظارت بر کاهش تعداد غرقی‌ها تاکید کرد و گفت: تاکنون هشت نفر در دریای چالوس غرق شدند. محمدرضا حسینی در جلسه سالم‌سازی طرح دریای چالوس اظهار داشت: با توجه به ‌اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون در سواحل دریای شهرستان چالوس هشت نفر غرق شدند که باید تدابیر درستی برای رفع […]

حرف آنلاین:معاون فرماندار چالوس به نظارت بر کاهش تعداد غرقی‌ها تاکید کرد و گفت: تاکنون هشت نفر در دریای چالوس غرق شدند.

خبرگزاری فارس: دریای چالوس تاکنون 8 قربانی گرفت/متوفیان از ویلاهای شخصی وارد دریا شده‌اند

محمدرضا حسینی در جلسه سالم‌سازی طرح دریای چالوس اظهار داشت: با توجه به ‌اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون در سواحل دریای شهرستان چالوس هشت نفر غرق شدند که باید تدابیر درستی برای رفع این معضل اندیشیده شود.

وی با اعلام اینکه 95 درصد از غرق‌شدگان در چالوس از محوطه ویلاهای شخصی وارد دریا شده‌اند، افزود: اگرچه مسئولیت این امر بر عهده طرح‌های دریا نیست اما لازم است برای برون‌رفت از این مشکل گردشگری به ‌کمک بخشداری بیاید و ویلاها و شهرک‌های دارای مجوز را شناسایی کند.

معاون فرماندار چالوس با تاکید بر شناسایی افرادی‌ که اجازه ورود مسافران به داخل دریا را می‌دهند، خاطر‌نشان کرد: در این راستا لازم است تا با نشست با ویلاداران تذکرات لازم به آنها داده شود و بدانند که در صورت تخلف علاوه بر پلمب مجموعه مورد نظر برخورد قانونی نیز می‌شوند.

وی با اعلام اینکه همه ما مسئول حفظ جان افراد هستیم، افزود: برای جلوگیری از کاهش غرقی‌ها در شهرستان چالوس باید با نظارت و کنترل بیشتر و افزایش حضور بیشتر نیروی انتظامی و ناجیان غریق در مناطق شنا به حفظ جان افراد بشتابیم.

حسینی با تاکید بر فرهنگ‌سازی بیشتر در زمینه کاهش غرقی در شهرستان چالوس اذعان داشت: با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی توسط اهالی رسانه و همچنین اطلاع‌رسانی دقیق در ورودی‌های شهر برای هدایت مسافران به‌سمت طرح‌های دریا و مناطق شنا بدون شک می‌توانیم شاهد کاهش آمار غرق‌شدگان در سطح شهرستان چالوس باشیم.

وی خاطر‌نشان کرد: مشکل بهداشت آب آشامیدنی و مشکل وضعیت بهداشتی طرح‌های دریا نیز از مهم‌ترین دغدغه‌های مسافران به سواحل دریای شهرستان چالوس است که ادارات ذیربط باید در این زمینه بیشتر همت کنند.

ایجاد یک طرح دریا در شهر هچیرود ضروری است

این مسئول متذکر شد: حضور یگان امداد و نجات، نیروی انتظامی و ناجیان غریق در ساعات کاری طرح‌های دریا و نقاط کور در شهرستان چالوس بسیار الزامی است و حتی در تغییر شیفت‌ها نیز نباید دقیقه‌ای تعلل صورت پذیرد چرا که حادثه هرگز خبر نمی‌کند.

وی بیان داشت: به‌منظور حفظ امنیت و نظم موجود با جت‌اسکی‌هایی که بدون اجازه و بر خلاف مقررات وارد طرح‌های دریا می‌شوند به‌شدت برخورد می‌شود و در این زمینه نیز تاکنون 12 جت‌اسکی و دو قایق موتوری متخلف شناسایی و متوقف شدند.

حسینی با تاکید بر اینکه افزایش طرح‌های دریا از عوامل کاهش غرقی در سواحل چالوس به‌شمار می‌آید، ابراز داشت: یکی از دغدغه‌های ما در شهرستان چالوس عدم طرح دریا در شهر هچیرود است که باید برای این امر مهم نیز نقاطی در شهر هچیرود شناسایی شود و در اختیار شهرداری قرار گیرد تا با ایجاد یک طرح دریای جدید در کاهش تعداد غرق شدگان سهیم باشیم./فارس