دریاگردی  از رامسر تا بابلسر در نوروز 97

گروه گردشگری: رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران از راه اندازی صنعت گردشگری دریایی از رامسر تا بابلسر در ایام عیدنوروز خبر داد. یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، از روز سوم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های تهران برپا شد و تا روز ششم این ماه ادامه داشت. احمد اصغری […]

گروه گردشگری: رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران از راه اندازی صنعت گردشگری دریایی از رامسر تا بابلسر در ایام عیدنوروز خبر داد. یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، از روز سوم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های تهران برپا شد و تا روز ششم این ماه ادامه داشت.

احمد اصغری در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در گفت وگو با خبرنگار « روزنامه حرف مازندران» مستقر در غرفه استان مازندران در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران اظهارکرد: در این نمایشگاه علاوه بر شرکت های گردشگری داخلی 70 شرکت خارجی در قالب 21کشور اروپایی نیز حضور داشتند.

وی با اشاره به درخشش غرفه مازندران در میان استان های دیگر یادآور شد: مازندران دارای طبیعی بکر و جاذبه های فراوان است اما با همه تلاش های صورت گرفته در حوزه گردشگری این استان، هنوز صنعت گردشگری در مازندران رونق نیافته است.رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر زیرساخت های گردشگری در مازندران متحول شود می توان علاوه برگردشگران داخلی به جذب گردشگران خارجی نیز اقدام کرد.

اصغری از راه اندازی صنعت گردشگری دریایی از رامسر تا بابلسر در ایام تعطیلات نوروز 97خبر داد و خاطرنشان کرد: در ایام نوروز 15تا17میلیون گردشگر وارد مازندران می شوند که برای رونق صنعت گردشگری استان، کمیسیون گردشگری اتاق ایران مبادرت به راه اندازی صنعت گردشگری دریایی از رامسر تا بابلسر کرده است.

وی افزود: تمام برنامه ریزی ها برای تحقق راه اندازی صنعت گردشگری دریایی در مازندران در کمیسیون گردشگری اتاق ایران و با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری مازندران انجام شد و تفاهم نامه ای نیز با کاپیتان گیتی پسند در راستای راه اندازی کشتی تفریحی منعقد شده است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران خاطرنشان کرد: برای شکوفایی صنعت غذای محلی مازندران نیز در کنار راه اندازی کشتی تفریحی سرو غذاهای محلی را به عهده استاد سانازمینایی گذاشتیم. وی در ادامه تسهیل صدور روادید و رونق گردشگری آبی را مهم ترین برنامه های کمسیون گردشگری اتاق ایران دانست و تصریح کرد: با وجود مخالفت های فراوان در تلاش هستیم تا در فراکسیون گردشگری مجلس، برای رشد و توسعه گردشگری کشور کمیسیون گردشگری را نیز راه اندازی کنیم.

اصغری با اشاره به اینکه فراکسیون گردشگری در بخش خصوصی مشکلی با میراث فرهنگی و گردشگری ندارد گفت: هر نهاد در بخش‌خصوصی می تواند مطالبات خود را کتبا و کارشناسی شده به کمیسیون ارائه دهد و کمیسیون تا تحقق اجرایی شدن آن مطالبات پیگیر امور خواهد بود.

وی در مورد تبدیل شدن سازمان گردشگری و میراث فرهنگی به وزارتخانه یادآور شد: به عنوان نماینده پارلمان بخش خصوصی موافق تبدیل شدن سازمان به وزارتخانه هستم زیرا در وزارتخانه مردم مطالبات خود را از طریق وزیر پیگیری می کنند اما در سازمان مشکلات به مجلس کشیده نمی شود.

به گزارش حرف مازندران،در یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران، اداره کل میراث فرهنگی هر استان به معرفی ظرفیت های خود در حوزه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی می پردازد که مازندران نیز در یک سالن اختصاصی ظرفیت های گردشگری و فرهنگی و صنایع دستی خود را در معرض دید عموم قرار داد.