درباره‌ی شرکت زراعی دشت ناز در میاندورود

حرف آنلاین: شرکت زراعی دشت ناز یا مرکز ارائه خدمات مرتبط با صنعت کشاورزی و دامداری در مازندران در شهرستان میاندورود و خیابان دنگسرک واقع شده است.

این شرکت زراعی از شرکت‌های تحت پوشش هلدینگ کشاورزی و دامپروری فردوس پارس، وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است.

شرکت زراعی دشت ناز با بیش از ۶ دهه سابقه فعالیت در حوزه‌های مختلف کشاورزی و بیش از سه دهه سابقه فعالیت در حوزه دامپروری است.

همچنین شرکت زراعی دشت ناز با اشتغال حدود ۶۰۰ نفر، به‌عنوان یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین شرکت‌های تولیدی برتر در بخش کشاورزی و دامپروری، به‌خصوص تامین بذور مورد نیاز کشاورزان استان مازندران و تولید شیر خام مشغول به فعالیت حرفه‌ای است.

شرکت زراعی دشت ناز با کادری مجرب و متخصص در رشته های مرتبط، به صورت کاملا تخصصی در ۵هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی استان مازندران مشغول فعالیت بوده و حوزه فعالیت شرکت در شهرستان های میاندورود، ساری، بهشهر و گلوگاه است.

این شرکت زراعی به کشت ذرت علوفه‌ای یکی از کارهایی در جهت تولید محصولات زراعی باکیفیت و مقرون به‌صرفه توجه ویژه‌ای دارد.

ذرت علوفه ای از محصولاتی است که بسیار مورد توجه خاص دامداران است، بعد از پیدایش ارقام مختلف این محصول با عملکرد بالاتر و کیفیت مطلوب‌تر ، بسیاری از مؤسسه های تحقیقاتی روی این محصول با ارزش سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

تولیدات این شرکت اعم از محصولات دامی، زراعتی، باغبانی و گلخانه‌ای به کشورهایی همچون روسیه صادر می‌شود.

پس از بهره‌برداری از فاز اول گلخانه صیفی‌جات به مساحت ۵ هکتار این شرکت در شمال کشور به تنهایی صادرات گوجه فرنگی بدون استفاده از سموم را به پایتخت کشور روسیه شهر مسکو انجام می‌دهد.

آب بندان پرورش ماهیان گرمابی دشت ناز با مساحت ۲۰۰ هکتار و تولید بالای ۵ تن در هکتار یکی از بهترین تولیدکننده‌های ماهی گرمابی است.

گفتنی است، محصولات گلخانه دشت ناز ، ۱۰۰ درصد به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

این گلخانه با آخرین تکنولوژی روز دنیا و مجهز به سیستم ضدعفونی آب زهکش و تزریق هوا به لایه‌های دوجداره سقف و سایر تکنولوژی های مورد نیاز است و محصولات آن به کشورهای هدف صادر می‌شود.

همچنین ۶ هزار و ۵۰۰ راس دام سنگین در مجتمع پرورش داده می‌شود و روزانه ۱۱۰ تن شیر خام تولید می‌شود، میزان تولید شیر قرار است به ۱۷۰ تن برسد و میزان تولید گوشت قرمز از ۲۰۰ تن به دو هزار تن افزایش یابد.

گفتنی است اخیرا طالبی فرماندار وقت میاندورود با اشاره به وجود گلایه مردم از عملکرد شرکت دشت‌ناز در میاندورود تاکید کرد که بنده هم نسبت به عملکرد شرکت دشت‌ناز گلایه دارم چون از زیرساخت‌های شهرستان استفاده می‌کنند اما خدمات قابل توجهی به شهرستان نمی‌دهند که در این زمینه نامه‌نگاری‌هایی با بنیاد مستضعفان صورت گرفته است.