خودروهای زیر ۵۰ میلیون تومان امنیت ندارند

جدیدترین بررسی وضعیت ساخت داخل یا تولید مشترک در قراردادهای داخلی جدید که توسط مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی انجام شده نشان می دهد هیچ کدام از خودروهای تولید داخل با قیمت زیر 50 میلیون تومان، دارای امنیت نیستند. به عنوان نمونه خودروهای پژو 206، سمند ( با فرض پلتفرم یکسان با پژو 405 […]

جدیدترین بررسی وضعیت ساخت داخل یا تولید مشترک در قراردادهای داخلی جدید که توسط مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی انجام شده نشان می دهد هیچ کدام از خودروهای تولید داخل با قیمت زیر 50 میلیون تومان، دارای امنیت نیستند. به عنوان نمونه خودروهای پژو 206، سمند ( با فرض پلتفرم یکسان با پژو 405 )، تندر 90  و پژو پارس از نظر ایمنی مؤسسه EURONCAP می توانند در سطح ستاره قرار گیرند.

مطابق اعلام این گزارش متأسفانه در ایران هیچ مؤسسه اختصاصی برای رتبه بندی و امتیاز دهی به وضعیت ایمنی خودروها وجود ندارد و از سویی آمارهای منتشر شده هم آنچنان موثق نیستند و نمی توان با اطمینان کامل به آنها رجوع کرد. با این حال دو راه پیش روی خریداران قرار می گیرد، یکی اعتماد به تجربیات شخصی سایر رانندگان و دیگری توجه به امتیازات کسب شده از سوی خودروها در مؤسسات معتبر تست ایمنی که به خودروها داده می شود.

به گزارش تسنیم، در نتایج تست موسسه ایمنی بزرگراه های آمریکا، خودرو پراید بدترین خودرو سواری شناخته شده که می‌تواند جان سرنشینانش را به طرز وحشتناکی به خطر بیاندازد پراید در تست تصادف، دچار انحراف شدید در ستون، درب‌ها و سقف می‌شود. کابین سرنشینان تاب برمی‌دارد، در خودرو باز می‌شود و داشبورد هم صدمه شدید به پای راننده می‌زند. جلوی خودرو به شکلی جمع می‌شود که بسیاری از قطعات کاپوت مانند موتور هم در تصادف شدید وارد کابینه می‌شود. در تست تصادف، خودروی پراید به سختی امتیاز دو ستاره از پنج ستاره را به خود اختصاص می‌دهد.