خدمت رسانی به 750 هزارنفر در طرح های نوروزی هلال احمرمازندران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: بیش از 750هزار نفر درقالب طرحهای امدادونجات، ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی،فرشتگان رحمت ،نیابت و خدمات داوطلبانه بهره مند شدند. به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمرمازندران دکتر مجتبی اکبری افزود: در طرح امدادونجات نوروزي امسال حدود هزار نفر امدادگر ونجاتگرآموزش ديده و360نفراز پرسنل جمعيت استان  حضور فعال داشتند. […]

2

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: بیش از 750هزار نفر درقالب طرحهای امدادونجات، ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی،فرشتگان رحمت ،نیابت و خدمات داوطلبانه بهره مند شدند. به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمرمازندران دکتر مجتبی اکبری افزود: در طرح امدادونجات نوروزي امسال حدود هزار نفر امدادگر ونجاتگرآموزش ديده و360نفراز پرسنل جمعيت استان  حضور فعال داشتند. وی گفت: بيش از 3هزار نفر از جوانان آموزش ديده عضو جمعيت هلال احمراستان نیز در اجرای طرح  ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی مشاركت داشتند . دکتراکبری گفت: همه توان عملیاتی جمعیت هلال احمر مازندران در اجراي این طرحها بكارگيري شد،تا خدمت رساني به مسافرين و ميهمانان نوروزي استان در كمترين زمان ممكن و با بهترين كيفيت انجام پذيرد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران در ادامه از خدمت رسانی این جمعیت به  بیش از 750هزار نفر درقالب طرحهای امدادونجات، ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی،فرشتگان رحمت ،نیابت و خدمات داوطلبانه  خبردادو افزود:از آغاز اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی جمعیت هلال احمر استان در 28اسفند 96 تا روز هفدهم فروردین 97، بیش از730هزارنفر گردشگر نوروزی با مراجعه به پست های ایمنی و سلامت این جمعیت خدمات لازم را دریافت نمودند.وی افزود:در این میان پانزده هزارو 627نفر با مراجعه به ایستگاههای سلامت،یازده هزار و 445نفر با مراجعه به خیمه های نمار،چهارده هزارو 945نفر با مراجعه به فضای دوستدار کودک و چهل و هشت هزار و 983نفر نیز در قالب خدمات گیرندگان طرح سحاب از خدمات هلال احمر استان برخوردار شدند.دکتراکبری همچنین گفت : در مدت اجرای طرح بیش از 631هزار بسته اطلاع رسانی و آموزشی نیز در میان مسافرین و گردشگران توزیع گردید.وی افزود: سرنشینان بیش از 170هزار خودرو نیز با مراجعه به پستهای ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی از خدمات موردنیاز برخوردارشدند.

*ارائه خدمات امدادی به حدود 3500گردشگر نوروزی در مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران همچنین از ارائه خدمات امدادی به سه هزار و 448گردشگرنوروزی خبرداد.دکتراکبری گفت: از آغاز اجرای طرح امدادونجات نوروزی جمعیت هلال احمر در 25 اسفند 96 تا هفدهم فروردین 97  ،سه هزار و 448 نفر از خدمات این طرح برخوردار شدند.وی گفت: درطرح امدادونجات نوروزی جمعیت هلال احمر استان ، نجاتگران و امدادگران این جمعیت موفق شدند ضمن انجام 554 عملیات امدادی در نقاط مختلف استان ،خدمات موردنیاز را به سه هزار و 448 آسیب دیده ارائه نمایند.وی گفت:ارائه خدمات امدادی سرپایی به هزارو799 نفر،انتقال 265مصدوم به مراکز درمانی و ارائه خدمات اسکان اضطراری به 83نفر از جمله این خدمات بوده است.دکتر اکبری گفت: در این عملیاتها بیش از 3هزارنفرروز نجاتگر و امدادگر در قالب 789تیم مجهز امدادی با بکارگیری 360دستگاه خودرو اعم از آمبولانس و خودروهای نجات و پشتیبانی مشارکت داشتند.

*بهره مندی 20هزار مددجو از خدمات طرح فرشتگان رحمت در مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در خصوص اجرای طرح ملی فرشتگان رحمت گفت: حدود 20هزار نفر از مددجویان و خانواده های آسیب پذیر و بی بضاعت از مزایای اجرای طرح ملی فرشگان رحمت در مازندران برخوردار شدند. دکتراکبری افزود: از آغاز اجرای این طرح بیش از شش هزار سبد کالا متشکل از موادغذایی و بهداشتی در قالب طرح ملی فرشتگان رحمت با مشارکت داوطلبان و خیرین عضو هلال احمر مازندران تهیه و در میان مددجویان نیازمند توزیع گردید. وی افزود:ارزش ریالی این سبد ها که با مشارکت بیش از دوهزارو500 نفر از داوطلبان و خیرین تهیه شد نزدیک به  شش میلیاردریال و تعداد افراد بهره ور نیز  حدود 20هزار نفر بوده اند.وی همچنین با اشاره به اجرای طرح نیابت که با هدف تکریم سالمندان اجرا شد گفت: در قالب این طرح نیز بیش از هزارو163 خدمت با مشارکت 507داوطلب ارائه گردید که هزارو216 نفر از سالمندان از مزایای این طرح برخوردار شدند.دکتراکبری همچنین گفت :در اجرای طرح خدمات داوطلبانه نیز 295برنامه با مشارکت 716داوطلب در استان اجرا شد که بیش از چهارهزار نفر از آن بهره مند شدند.