خدمات‌دهی ۲۷موزه و ۲۶ نمایشگاه صنایع دستی به مسافران نوروز ۱۴۰۲ مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از خدمات دهی ۲۷ موزه و ۲۶ نمایشگاه صنایع دستی به مسافران نوروز ۱۴۰۲ مازندران خبر داد.

اسحق پاک نیا:  صادق برزگر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در نشست خبری ستاد تسهیلات سفر  با بیان اینکه ستاد اجرایی سفر مازندران از بهمن امسال با ۱۲ کمیته با هدف توزیع و تسهیل سفر راه اندازی شده است، اظهار داشت: برنامه‌ریزی های لازم‌ برای ارائه خدمات صورت گرفته است.

دبیر ستاد تسهیلات سفر مازندران با اشاره به اینکه ۱۱۰ پایگاه اورژانس و ۳۲ پایگاه هلال احمر خدمات دهی خواهند داشت، تصریح کرد: ۲۷ موزه و ۲۶ نمایشگاه صنایع دستی نیز به مسافران نوروزی خدمات خواهند داد.

وی ادامه داد: ستاد سفر یکپارچگی مدیریت سفر را مدنظر دارد تا بتواند از پراکندگی ارائه خدمات جلوگیری کند تا رفاه مورد نیاز گردشگران و مسافران تامین شود.

به گفته وی، چهار نمایشگاه صنایع دستی بصورت ملی در نوروز ۱۴۰۲ فعالیت خواهند کرد.

برزگر به راه اندازی سامانه سلام مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: اطلاعات جاذبه های گردشگری مازندران در این سامانه بارگذاری شده و در صورت همکاری شرکت مخابرات، برای مسافران ، در مبادی ورودی استان پیامک نیز ارسال شود.

وی افزود: طرح گذر فرهنگی را در راستای ترویج فرهنگ بومی و محلی نیز جهت ارائه محصولات مدنظر فرهنگی‌و هنری اجرایی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه این استان از لحاظ طبیعی و ميراثی بسیار غنی است، تصریح کرد: حفظ میراث فرهنگی استان دغدغه مهم این نهاد است اما انتظار داریم که مالکان همراهی لازم را در‌این‌باره داشته باشند.

وی بر ضرورت آگاهی و افزایش دانش گردشگری مدیران دستگاه های مختلف اداری تاکید کرد و گفت: افزایش زیرساخت‌های حوزه گردشگری بخصوص در حوزه اقامتی نظیر بسیاری از حوزه های دیگر، درگیر بروکراسی اداری است، در مواقع موانع بسیاری در حوزه های سرمایه گذاری وجود دارد.