خانه‌های خالی احتکارشده تا ۷۰ درصد مشمول مالیات می‌شوند

حرف آنلاین: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: خانه‌های خالی که احتکار شدند، تا ۷۰ درصد مشمول عوارض و مالیات می‌شوند‌. کمال علیپور خنکداری در گفت‌و‌گویی، با بیان اینکه مسکن کالای مصرفی کشور است، اما به سمت سوداگری کشیده شده، اظهار کرد: با تصویب قانون اخذ عوارض و مالیات از خانه‌های خالی جلوی سوداگری در […]

حرف آنلاین: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: خانه‌های خالی که احتکار شدند، تا ۷۰ درصد مشمول عوارض و مالیات می‌شوند‌.

کمال علیپور خنکداری در گفت‌و‌گویی، با بیان اینکه مسکن کالای مصرفی کشور است، اما به سمت سوداگری کشیده شده، اظهار کرد: با تصویب قانون اخذ عوارض و مالیات از خانه‌های خالی جلوی سوداگری در این بخش گرفته خواهد شد‌.

وی با بیان اینکه برخی از افراد چندین هزار خانه ساختند و احتکار کردند، افزود: برخی ها این واحدها را اجاره کلان می‌دهند و یا اینکه اصلا اجاره نمی‌دهند که موجب افزایش کمرشکن قیمت مسکن شده است.

نماینده مردم حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی از وضع عوارض و مالیات تا 70 درصد بر واحدهای مسکونی خالی در کشور خبر داد و یادآورشد: به مالکان این واحدها فرصت یکساله داده شده است تا خانه‌ها را بفروشند و اگر اقدام نکردند در سال دوم 30 درصد مشمول عوارض و مالیات می‌شود و در سال سوم نیز این میزان به 70 درصد خواهد رسید.

علی‌پور تصریح کرد: خانه‌های نوسازی که در همان سال اول ساخت به فروش برسند مشمول عوارض و مالیات نمی‌شوند، و این مصوبه برای آن است تا عرضه و تقاضای مسکن در کشور متعادل شود.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی و سازمان املاک و مستغلات مکلف شدند تا خانه‌های خالی در کشور را شناسایی و آمار آن را ارائه نمایند./تسنیم