حمایت از تولیدات هنرمندان با افتتاح استودیوی حوزه هنری مازندران

حرف آنلاین: حوزه هنری مازندران به جهت حمایت از تولیدات هنرمندان استان اقدام به راه اندازی استودیو تصویر و تدوین کرد.

به گزارش حرف آنلاین، استودیو تدوین فیلم و تصویربرداری حوزه هنری مازندران با حضور سعید لشکری و جمعی از مسئولان امور استان‌های حوزه هنری در مازندران و تنی چند از هنرمندان فیلمساز مازندران حضور داشتند، استودیوی تدوین فیلم و تصویربرداری حوزه هنری استان مازندران آغاز به کار کرد.

سعید لشکری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری با اعلام حمایت از تولیدات تصویری و فیلم مراکز استانی، اظهار کرد: مسئولان مراکز استانی باید به دنبال شرایطی برای ارتباط و همکاری سازنده با فیلمسازان باشند.

لشکری افزود: در حال حاضر و بر اساس سند تحول حوزه هنری یکی از مهمترین رویکردهای این مرکز توجه به استان‌ها، زیست‎بوم، ظرفیت‌ها و مزیت‌های آن است و در واقع باید از هنرمندان به عنوان یکی از محوری‌ترین شاخصه‌های ظرفیتی و پتانسیل استان‌ها در عرصه هنر انقلاب همکاری گرفت.

وی یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای نخستین بار در حوزه هنری مرکز، تصمیم بر آن شد که پس از ارسال طرح‌های اولیه فیلم از مراکز استانی، ضمن بررسی در ستاد و برگزاری جلسه پیچینگ آن طرح‌ها، حمایت‌های گسترده‌ای برای تولید آثار مستند و بزودی داستانی صورت بگیرد که بر این اساس و با توجه به تعداد مراکز استانی حوزه هنری، می‌توان به تولید تعداد قابل توجهی فیلم در طول سال اقدام کرد.

مهدی معصومی گرجی رییس حوزه هنری مازندران هدف از راه‌اندازی این واحد را حمایت از تولیدات هنرمندان مرتبط با این مرکز عنوان کرد و گفت: تلاش شده با تجهیز اتاق تدوین و استفاده از امکانات پیشرفته روند تولید آثار تصویری از جمله فیلم و محتوای فضای مجازی سرعت بیشتری انجام شود.

معصومی با اشاره به شرایط جامعه و نیاز خدمت رسانی به هنرمندان به منظور حرکت مستمر در مسیر تولیدات هنری و تاثیرگذاری در جامعه، افزود: داشتن امکاناتی مانند اتاق تدوین و یا استودیوی صدا علاوه بر تسهیل تولیدات بار سنگین هزینه‌های ساخت اثر هنری را کم کرده و این خود علاوه بر جنبه‌های انگیزشی، در کیفیت و کمیت آثار موثر خواهد بود.

این مقام مسئول با ابراز این نکته که بخش تصویربردای و جلوه ویژه نیز بزودی به این استودیو اضافه می‌شود اعلام کرد: یکی از مهمترین دلایل طراحی و تجهیز این فضا توجه حوزه هنری مازندران به فضای مجازی و ضرورت تولیدات مجازی در طول سال است.

پس از افتتاح استودیوی تدوین فیلم و تصویربرداری حوزه هنری مازندران، فیلمسازان حاضر به طرح چالش‌های حوزه فعالیت خود پرداخته و ضمن قدردانی از سیاست گذاری‌های جدید حوزه هنری در توجه ویژه به مراکز استانی و گسترش دامنه محتوایی  تولیدات،  مواردی همچون حمایت‌های محدود دولتی و نهادی، نبود راهکارهای مدون در اکران آثار مستند و تجربی و نیاز توجه بیشتر به استان‌ها را به عنوان دغدغه‌های خود مطرح کردند.

قابل ذکر است که حوزه هنری مازندران در یک سال اخیر علاوه بر مرکز تدوین فیلم، استودیوی صدا و موسیقی را با هدف حمایت از هنرمندان، تولید آثار فاخر و توجه ویژه به فضای مجازی راه‎ اندازی کرد.