حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کل مازندران

در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مازندران که با حضور مدیران بانک ها، تولید کنندگان و اعضای ستاد برگزار شد، مشکلات صنعتگران استان با حضور رئیس کل دادگستری مازندران مورد بررسی قرار گرفت و دستورات و رهنمودهای لازم در این خصوص صادر شد. به گزارش حرف، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی تقوی فرد رئیس کل […]

photo_2018-11-01_05-56-37
در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مازندران که با حضور مدیران بانک ها، تولید کنندگان و اعضای ستاد برگزار شد، مشکلات صنعتگران استان با حضور رئیس کل دادگستری مازندران مورد بررسی قرار گرفت و دستورات و رهنمودهای لازم در این خصوص صادر شد.
به گزارش حرف، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی تقوی فرد رئیس کل دادگستری استان مازندران در این جلسه پس از قرائت قرآن کریم و تسلیت ایام اربعین حسینی(ع)، با مطرح نمودن مطلبی اخلاقی با نگاهی قرآنی و اجرایی، پیرامون نگاه و توجه به عظمت الهی در کارها، افزود: خداوند متعال بر اعمال همه موجودات از جمله انسان ها اشراف و اطلاع کامل دارد، نگاهش به همه آنها به صورت متناسب و کامل است و همه موجودات نیز بجز انسان به طور فطری تحت امر خداوند متعال هستند.
وی با بیان اینکه انسان تنها موجودی است که نگاه های متفاوت نسبت به خداوند دارد، ادامه داد: برخی انسان ها اساساً خدا را نمی بینند، هوای نفسشان را خدا می بینند و از آن پیروی می کنند. دسته ای هم خدا را در کارها و رفتار خود از دور و کوچک می بینند و به صورت با عظمت و اکبر درک نمی کنند.
رئیس کل دادگستری مازندران افزود: دسته محدودی هم خدا را در تمام امورشان به صورت اکبر می بینندکه فقط این دسته چه در نیت نماز و چه در سایر امور شایسته گفتن ذکر “الله و اکبر” بوده و این گروه مثل انبیاء و ائمه(ع) موفق هستند.
حجت الاسلام والمسلمین تقوی فرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع برگزاری جلسه با بیان اینکه در بحث صنعت، تولید و اقتصاد با مشکلات جدی مواجه هستیم، اظهار کرد: امروز دشمن در تلاش است از طریق جنگ اقتصادی، کشور را با چالش مواجه کند که باید برای مقابله با توطئه دشمن هوشیار باشیم.
این مقام قضایی با اشاره به اینکه وجود برخی مشکلات به دلیل عدم وجود انسجام داخلی در حوزه اقتصاد است، افزود: بانک و صنعت نباید خود را جدا از یکدیگر بدانند؛ بلکه باید با اتحاد و انسجام در کنار یکدیگر به بهبود وضعیت اقتصاد کشور کمک کنند.
حجت الاسلام والمسلمین تقوی فرد با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی صنعتگران استان باید با توافق، منطق و تفکر حل شود، افزود: امروز چرخ بنگاه های اقتصادی و صنعت ما باید بگردد و همه باید با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، کمک و تلاش کنند.
رئیس شورای قضایی استان مازندران همچنین خطاب به مدیران بانک ها گفت: استعلام های دستگاه های قضایی استان از بانک ها باید شفاف، درست و به موقع پاسخ داده شود که این مهم در تصمیم گیری ها بسیار موثر خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین تقوی فرد تصریح کرد: اگر چرخ اقتصاد کارگاه های تولیدی بچرخد بانک ها هم بهتر مطالبات خود را دریافت می کنند و به اشتغال و اقتصاد و تحقق اقتصاد مقاومتی هم کمک خواهد شد.
گفتنی است در ادامه جلسه مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان با ادارات تامین اجتماعی، دارایی، منابع طبیعی و بانک ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با دقت و تحقیق ویژه به طور جداگانه برای هر مورد، دستورات لازم جهت پیگیری امور صادر شد.