حلقه مفقوده صنعت و دانشگاه، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران گفت: حلقه مفقوده صنعت و دانشگاه آموزش های فنی و حرفه ای است و ما خواهان آموزش در صنعت هستیم. از آنجایی که دانشگاه مصمم است تا دانشجویان خود را به آموزش فنی و حرفه ای و صنایع اعزام نماید دانشجویان می توانند آموزش های مهارتی را با […]

3
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران گفت: حلقه مفقوده صنعت و دانشگاه آموزش های فنی و حرفه ای است و ما خواهان آموزش در صنعت هستیم. از آنجایی که دانشگاه مصمم است تا دانشجویان خود را به آموزش فنی و حرفه ای و صنایع اعزام نماید دانشجویان می توانند آموزش های مهارتی را با توجه به استانداردهای موجود فرا گیرند.
به گزارش حرف، سید حسین درویشی در نشست با رییس مرکز کارآفرینی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه مازندران ادامه داد: مراجعه دانشجویان به مراکز آموزش فنی و حرفه ای جهت کسب مهارت نشان از میل و اشتیاق آنان به مهارت آموزی است و هر جایی که فکر می کنید اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران می تواند کمک نماید و حضور داشته باشد تا فرهنگ مهارتی ترویج یابد می توان در آنجا حضور یافت.
به گزارش روابط عمومی، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با وجود 20 مرکز در سطح استان و 187 کارگاه در این مراکز مسئولیت مهارت آموزی را به شکل خوبی اجرا نماید و شاهد آنیم که مهارت های آموزش فنی و حرفه ای در حال گسترش بوده و آحاد جامعه را فرا گرفته است و تمامی افراد جامعه به نوعی با این آموزش ها درگیر می باشند. اکنون زمان آن رسیده تا سمت و سوی آموزش های مهارتی مشخص شود و این آموزش ها جهت دار باشد و از آنجایی که دانشگاه مازندران خواهان آموزش فنی و حرفه ای است مراکز آموزش فنی و حرفه ای در همین راستا حرکت می نمایند.
رییس مرکز کارآفرینی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه مازندران نیز در این نشست گفت: دانش آموزان پس از مدرسه مستقیماً وارد دانشگاه می شوند که آموزش های لازم را نمی بینند و در برنامه ریزی های جدید انجام شده دانشجویان، سال اول مهارت عمومی و سال دوم بر اساس گروه های آموزشی خود آموزش های تخصصی به آنان فرا داده می شود و از سال سوم به بعد با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران می توان مهارت فنی را به دانشجویان آموخت.
وی ادامه داد: به اعتقاد اساتید دانشگاه؛ دانشجو باید در ترم 5 یا 6 وارد صنعت شود و حالت کارآموزی را طی نمایند که با توجه به مهارت های یاد داده شده توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران می تواند کم کم وارد بازار کار شود.
قاسمی با اشاره به وجود 12 هزار دانشجو در دانشگاه مازندران اظهار داشت: عزم راسخ وجود دارد تا آموزش های فنی و حرفه ای برای دانشجویان اجرا گردد تا افراد فارغ التحصیل بتوانند برای جامعه مفید باشند و در این زمینه دست یاری خود را به سمت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای دراز نموده و انتظار کمک و یاری داریم و خواهان بسط و گسترش آموزش های مهارتی در فضای دانشگاه می باشیم.
او بیان کرد: آموزش فنی و حرفه ای می تواند در قالب های مختلف کمک نماید و دانشگاه مازندران مُصِر است تا این آموزش ها در محل دانشگاه با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و مراکز آموزش فنی اجرا شود تا دانشجویان بیشتری بتوانند در اوقات فراغت از آموزش های مهارتی استفاده نمایند.