حضور  70درصدی جوانان و نوجوانان در مراسم معنوی اعتکاف

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از حضور چشمگیر بیش از 70درصدی جوانان و نوجوانان در مراسم معنوی اعتکاف طی سال‌های اخیر خبر داد.حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری اظهار کرد: مراسم معنوی اعتکاف تمرین بندگی خالصانه در برابر خداست و حضور جوانان و نوجوانان در سال های اخیر بسیار چشمگیر بوده است. وی با اهمیت برگزاری مراسم معنوی اعتکاف […]

2

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از حضور چشمگیر بیش از 70درصدی جوانان و نوجوانان در مراسم معنوی اعتکاف طی سال‌های اخیر خبر داد.حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری اظهار کرد: مراسم معنوی اعتکاف تمرین بندگی خالصانه در برابر خداست و حضور جوانان و نوجوانان در سال های اخیر بسیار چشمگیر بوده است.

وی با اهمیت برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در تاریخ 11 فروردین لغایت 13 فروردین، بیان کرد: مراسم معنوی اعتکاف تمرین بندگی است در برابر خدای متعال و این تنها یک عبادت نیست بلکه مجموعه‌ای از عبادت‌هاست و باید این حضور زمینه رشد و تعالی انسان را فراهم کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در بیش از 340 مسجد در مازندران، افزود: فرصت معنوی اعتکاف، انسان‌ساز و ظرفیت‌ساز است برای یک انسان معتکف که باید قدر این فرصت ارزشمند را دانست.

این مسؤول مراسم معنوی اعتکاف را از مهم‌ترین عبادت‌های اسلامی برشمرد و تصریح کرد: اعتکاف نوعی کناره‌گیری از فعالیت‌های روزمره است و زمینه  حضور و قرب الی‌الله را  برای یک انسان معتکف فراهم می‌کند.

شکریان‌امیری با اشاره به اهمیت حضور جوانان و نوجوانان در این مراسم معنوی طی سال‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: حضور پر شور و شعور جوانان و نوجوانان در مراسم معنوی اعتکاف نشان از عمق باورهای دینی این قشر در جامعه اسلامی دارد و باید برای حضور هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان در مراسم معنوی اعتکاف 1397 برنامه‌ریزی منسجم و هدفمندی داشت.

وی با ارائه گزارشی از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: اعتکاف به نوعی هم عبادت فردی و هم عبادت اجتماعی است که باید برای ساماندهی این شبکه اجتماعی معنوی و تسهیل حضور جوانان و نوجوانان و همه آحاد جامعه برنامه‌ریزی دقیق داشت.به گزارش فارس، استاد برجسته حوزه و دانشگاه های مازندران در پایان اعتکاف را یک شبکه اجتماعی معنوی در کشور دانست و گفت: مراسم معنوی اعتکاف بعد پیروزی انقلاب اسلامی در کشور رونق گرفت و یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی است  و امروز با توجه به شرایط جامعه اسلامی و افزایش گسترده آسیب‌های اجتماعی می‌تواند بهترین مولفه در جهت کاهش و یا رفع آسیب‌های اجتماعی در کشور باشد