حضور کمرنگ پلیس در طرح‎های دریا

حرف آنلاین:معاون سیاسی امنتی استاندار مازندران گفت: فرمانداران حضور پلیس در طرح‌های دریا را کمرنگ اعلام کردند که ما به حضور پررنگ نیروی انتظامی در کنار دریا نیاز داریم. علیرضا یونسی  در جلسه ستاد ساماندهی سواحل مازندران در استانداری اظهار داشت: جاذبه گردشگری مازندران به حدی است که میهمانان این استان بدون ارسال دعوت‌نامه برای […]

حرف آنلاین:معاون سیاسی امنتی استاندار مازندران گفت: فرمانداران حضور پلیس در طرح‌های دریا را کمرنگ اعلام کردند که ما به حضور پررنگ نیروی انتظامی در کنار دریا نیاز داریم.

علیرضا یونسی  در جلسه ستاد ساماندهی سواحل مازندران در استانداری اظهار داشت: جاذبه گردشگری مازندران به حدی است که میهمانان این استان بدون ارسال دعوت‌نامه برای آنها وارد استان می‌شوند.

وی تصریح کرد: از فرصت حضور مسافر در استان باید به نحو مطلوب برای توسعه استان بهره‌برداری کرد و برای معیشت میزبانان باید اقدام مناسبی در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به حضور متعدد گردشگران در استان خواستار حضور پررنگ نیروی انتظامی در سطح سواحل استان شد و گفت: فرمانداران مازندران از حضور کمرنگ نیروی انتظامی در سواحل استان گلایه دارند که نیاز است مسئولان این نیرو نسبت به تجهیز نیروها در سطح سواحل اقدام کنند.

این مسئول با اعلام اینکه دریا موهبت الهی است،تاکید کرد: برپایی طرح سه ماهه در سطح سواحل استان کافی نیست و مسئولان و متولیان باید برنامه‌ریزی برای دائمی کردن طرح‌های دریا را در دستور کار قرار دهند.

یونسی با اعلام اینکه فرمانداران در اجرای درست طرح‌های دریا نظارت بیشتری داشته باشند، افزود: کشته شدن یک نفر در سطح سواحل مازندران هم پذیرفته نیست و مسئولان باید در قبال افراد کشته شده در دریا پاسخگو باشند.

وی بیان داشت: برای کاهش تعداد غرق‌شدگان در دریا، کاستی‌ها بررسی و نظارت بر اجرای طرح‌های دریا با قوت بیشتری انجام شود.

این مسئول با اشاره به اقدام برخی از افراد برای ایجاد ساخت و ساز در کنار دریا گفت: تحت هیچ شرایطی اجازه ساخت و ساز به افراد در کنار دریا داده نشود و حتی اگر افرادی خواستند با پارتی‌بازی در کنار دریا اقدام به ساخت و ساز کنند جلوی آنها گرفته شود.

وی خواستار تامین نیازمندی‌های ناجیان غریق در کنار دریا شد و بیان داشت: نیازمندی ناجیان غریق توسط سازمان ورزش و جوانان تامین شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران ادامه داد: اگر در حوزه اجرایی هلال احمر و نیروی انتظامی ضعیف عمل کردند، ساز و کار مشخصی برای این نیروها تعریف شود و فرمانداران نظارت دقیق‌تر بر اجرای طرح‌های دریا را داشته باشند.

وی خواستار استقرار آمبولانس در طرح‌های دریا با ساز و کار شهرستانی شد و گفت: باید تنوع بهره‌گیری از سواحل را افزایش دهیم.

یونسی در پایان خواستار ایجاد بازارچه‌های سنتی در کنار طرح‌های دریا شد و گفت: برنامه‌های فرهنگی کنار دریا جدی گرفته شود./فارس