حسن یزدانی خانه کشتی ساخت

حرف آنلاین: با همت حسن یزدانی سالن کشتی حضرت علی (ع) در منطقه لپو صحرا جویبار، زادگاه این قهرمان المپیک و جهان افتتاح شد.

 

 برای ساخت و تکمیل مرحله نخست این مجموعه ورزشی حدود ۲.۵ میلیارد تومان از محل آورده حسن یزدانی و تسهیلات بانکی هزینه شده است.

مجموعه ورزشی حسن یزدانی حدود ۱۰ هکتار مساحت دارد و سالن کشتی این مجموعه به مساحت ۷۳۰ متر مربع امروز افتتاح شد و قرار است در مراحل بعدی سالن تیراندازی، اسب سواری، استخر ورزشی با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان طی دو سال بهره برداری شود.

حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: رایزنی‌های لازم برای تامین اعتبار باهدف تکمیل مراحل بعدی این طرح مهم ورزشی از محل اعتبارات ملی و استانی انجام خواهد شد.

به گفته او با تکمیل مراحل بعدی این مجموعه ورزشی حضور نوجوانان و جوانان منطقه باهدف مدال آوری در رویداد‌های مهم جهانی و المپیک افزایش خواهد یافت.

حسن یزدانی، کشتی‌گیر جویباری دارنده یک طلا و یک نقره المپیک، سه عنوان قهرمانی جهان، یک نائب قهرمانی و یک مقام سومی جهان و سه قهرمانی آسیا است.

روستای لپو صحرا زادگاه و محل زندگی حسن یزدانی، از توابع بخش گیل‌خوران شهرستان جویبار است که بر اساس نتایج آخرین سرشماری نفوس و مسکن۲۰۴ نفر جمعیت دارد.