حساسیت سران سه قوه نسبت به تغییر کاربری استان های شمالی

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه آهنگ سرعت تغییر کاربری غیر اصولی اراضی شمال کشور بسیار نگران کننده است ، گفت: سران سه قوه نیز نسبت به تغییر کاربری زمین های جنگلی ، مرتعی و کشاورزی شمال حساس هستند .     به گزارش حرف آنلاین، ˈ هوشنگ […]

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه آهنگ سرعت تغییر کاربری غیر اصولی اراضی شمال کشور بسیار نگران کننده است ، گفت: سران سه قوه نیز نسبت به تغییر کاربری زمین های جنگلی ، مرتعی و کشاورزی شمال حساس هستند .

 

 

به گزارش حرف آنلاین، ˈ هوشنگ خندان دلˈ عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری مازندران در ساری افزود: با وضعیت کنونی تغییر کاربری غیر مجاز اراضی ملی شمال به مرز هشدار رسیده است.

معاون عمرانی وزیر کشور خاطر نشان کرد: به طور یقین در تغییر کاربری غیر اصولی اراضی شمال کشور به ویژه مازندران ،دست هایی در کار بوده است.

وی با اشاره به لزوم شناسایی راه های مقابله با این معضل ، بیان داشت: یا مقرارت و ضوابط باید اصلاح شود و یا اینکه برخی از افرادی که مقررات را نادیده گرفته و تخلف می کنند باید شناسایی و تغییر کنند و به هر حال باید در برخورد با پدیده زمین خواری و تغییر غیر اصولی کاربری زمین در شمال جدی باشیم.

وی گفت: باید علاوه بر اصلاح قانون، نظارت دقیق بر اجرای مقررات صورت گیرد و با متخلفین نیز به صورت جدی مقابله شود .

خندان دل با بیان اینکه شمال کشور با شرایط خاص آب و هوایی و طبیعت بی نظیر متعلق به نسل حاضر و آیندگان است، تاکید کرد: تمامی مسوولان و شهروندان باید تلاش کنند تا استفاده از طبیعت شمال به درستی صورت بگیرد.

وی با مشکلات اقتصادی و پروپه های عمرانی کشور اشاره کرد و گفت: بیکاری ، نرخ تورم، عملکرد خطوط تولید و مشکلات بین المللی از جمله معضلات اقصتادی است.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: در سال های گذشته پروزه های عمرانی زیادی بدون توجه به منابع مالی موجود آغاز شده است که امروز اجرای آنها با مشکلات جدی مواجه است.

وی گفت: شروع پروژه ها بصورت غیر کارشناسی سبب شده است تا اعتماد عمومی در جامعه خدشه دار شود.

معاون عمرانی وزیر کشور تصریح کرد: دولت یازدهم با شناسایی پروزه های عمرانی مهم و با پیشرفت فیزیکی بالا ، درصدد اتمام و بهره برداری از آنها است.

خندان دل در ادامه سخنانش با اشاره به معضل دفع زباله و پسماند در مازندران از اینکه که در جای جای مازندران زیبا زباله ریخته شده است ابراز تاسف کرد .

وی با بیان اینکه امروز زباله مازندران محیط زیست و کشاورزی مازندران را تهدید می کند، اظهار داشت: هر چند کمک دولت برای حل مشکلات زباله مازندران بیشتر خواهد شد اما حل این معضل به عوامل دیگری از جمله تلاش و همدلی و مسوولیت پذیری هرچه بیشتر مردم و مسوولان نیاز دارد.

معاون وزیر کشور با اشاره به بازدید از کارخانه کمپوست زباله مازندران ، گفت: باید از نیروی انسانی باتجربه ، کارآمد ، مسوولیت پذیر و دلسوز برای حل معضل زباله استان استفاده کرد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور روز چهارشنبه به همراه مشاوران حقوقی از کارخانه کمپوست زباله بابل و بهشهر بازدید کرد./ایرنا