همه حرف و حدیث های دربی

مربی پیشین استقلال گفت: استقلال مقابل نماینده کشور قطر شایسته این پیروزی بود و خوشحالم که شب خوب هواداران استقلال اینگونه شکل گرفت.مجید صالح با اشاره به پیروزی استقلال مقابل السد قطر در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا وصعود نماینده ایران به مرحله گروهی، گفت: این پیروزی را به همه هواداران با معرفت استقلال […]

مربی پیشین استقلال گفت: استقلال مقابل نماینده کشور قطر شایسته این پیروزی بود و خوشحالم که شب خوب هواداران استقلال اینگونه شکل گرفت.مجید صالح با اشاره به پیروزی استقلال مقابل السد قطر در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا وصعود نماینده ایران به مرحله گروهی، گفت: این پیروزی را به همه هواداران با معرفت استقلال که در این بازی تیم خود را تنها نگذاشتند تبریک می‌گویم. امیدوارم این روند و این پیروزی ها هم در لیگ ادامه داشته باشد و هم در لیگ قهرمانان آسیا.

مربی سابق آبی پوشان ادامه داد: این تیم هفته هاست خوب بازی می کند و در لیگ هم اوج گرفته و ادامه این روند به لیگ قهرمانان آسیا هم رسید. وی افزود: قطعا کنفدراسیون فوتبال آسیا هم بابت راهیابی استقلال به لیگ قهرمانان خوشحال است چرا که آسیا از حضور تیم پر افتخار و با اعتبار و پرتماشاگری مثل استقلال ضرر نخواهد کرد. تیم هایی مثل استقلال اعتبار فوتبال آسیا هستند و این تیم جوان حالا وظیفه سنگینی دارد. استقلال باید از حیثیت نام بزرگ خودش و فوتبال ایران در آسیا دفاع کند.صالح با توجه به نزدیکی زمان دربی خاطرنشان ساخت: آبی ها باید کار بزرگشان را با شکست دادن پرسپولیس در دربی تکمیل کنند. اتفاقی که دور از دسترس آبی پوشان نیست. شاگردان منصوریان با همین سبک بازی می توانند برنده دربی هم باشند.

* پرسپولیس در دربی بازنده نیست

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس، گفت: پرسپولیس این روزها نشان داده شرایط بسیار خوبی دارد و با این وضعیت پرسپولیس بازنده دربی نیست.رحیم یوسفی در مورد دربی 84 پایتخت گفت: وضعیت پرسپولیس از هر نظر خوب است. اکثر تیم‌های لیگ به کیفیت خوب پرسپولیس اعتراف کردند و این تیم را شایسته قهرمانی می‌دانند. در چند وقت اخیر پرسپولیس در یکی دو بازی کیفیت لازم را نداشت اما در کل عملکرد بسیار خوبی ارائه کرده است. در بازی با تراکتورسازی پرسپولیس عالی بود. این حرف که تراکتورسازی چند بازیکنش را نداشته نتوانسته عملکرد خوبی ارائه دهد را قبول ندارم. شرایط لیگ برتر اینطور نیست که یکی تیم دری غیاب دو سه بازیکن دچار چنین مشکلی شود.

وی افزود: دربی قابل پیش‌بینی نیست.  با این روند رو به رشدی که پرسپولیس دارد بعید می‌دانم این تیم در دربی بازنده باشد. روی کاغذ، درون زمین و هر جوری که بخواهید فکر کنید شرایط پرسپولیس از استقلال بهتر است. مگر اینکه در روز بازی اتفاق عجیبی رخ دهد.

وی در مورد اینکه کدام بازیکنان در دربی تاثیر گذار خواهند بود، اظهار داشت: غیبت کمال کامیابی‌نیا در این بازی تاثیرگذار است و به ضرر پرسپولیس تمام می‌شود. البته این بازیکن سال قبل هم در دربی برگشت غایب بود. به نظر من تمام بازیکنان پرسپولیس در دربی موثر خواهند بود ما بازیکنانی مثل مهدی طارمی که سرعت بسیار بالایی دارند در لحظات می‌توانند تاثیرگذار ظاهر شوند.یوسفی در مورد اینکه بازیکنان پرسپولیس قبل از بازی دست به حرکت اعتصابی زدند و قصد اعتصاب داشتند، گفت: وقعیت این است که بازیکنان در مقاطع حساس با این حرکات سعی در گرفتن پولشان دارند. به نظر من بازیکنان نباید قبل از مسابقاتی مثل دربی چنین اقداماتی انجام دهند. آنها حتی اگر شده باید پولی از جیبشان خرج کنند تا در دربی بازنده نباشند.

* به فکر پرسپولیس باشید

سرمربی تیم استقلال پیش از تمرین روزگذشته جلسه‌ای را با شاگردانش در زمین برگزار کرد.علیرضا منصوریان ضمن تشکر از عملکرد بازیکنان در دیدار با السد خطاب به آن‌ها گفت: از همین حالا باید السد را فراموش کنید و به فکر بازی با پرسپولیس باشید.وی افزود: پرسپولیس سه بازیکن مهم دارد که اگر آن‌ها را مهار کنیم می‌توانیم این تیم را هم شکست دهیم. مطمئن باشید اگر دربی را ببرید من همین‌جا در زمین چمن محکم می‌ایستم و خطاب به خودتان می‌گویم که می‌توانیم قهرمان شویم.

*رفیعی: مصدومیتم جدی نیست

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس گفت: از ناحیه کمر درد دارم، اما مشکلم جدی نیست. سروش رفیعی در حاشیه تمرین پرسپولیس در مورد اینکه چرا نتوانست در تمرین گروهی تیمش شرکت کند، گفت: متأسفانه از ناحیه کمر درد دارم، اما فکر نمی‌کنم مشکلم آنچنان جدی باشد.وی در پاسخ به این سؤال که به دربی خواهد رسید یا نه، یادآور شد: امروز حتماً از کمرم عکس خواهم گرفت تا مشخص شود میزان مصدومیتم چقدر است.

*فغانی داور داربی شد

علیرضا فغانی قضاوت دیدار استقلال و پرسپولیس را بر عهده خواهد داشت. علیرضا فغانی قضاوت دیدار برگشت استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال را بر عهده خواهد داشت.دیدار حساس تیم‌های استقلال تهران و پرسپولیس ساعت 15 روز یک‌شنبه در ورزشگاه آزادی تهران به قضاوت علیرضا فغانی، محمدرضا منصوری، سعید علی‌نژاد و اشکان خورشیدی برگزار خواهد شد.