جنگل نشینان بیمه می شوند

حرف آنلاین،مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور گفت: قوانین و بسترسازی لازم برای تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتن جنگل نشینان آماده می شود. ˈسیدحمید کلانتری در همایش طبیعت گردی شمال در رامسر با اشاره به ضرورت بیمه اجتماعی جنگل نشینان افزود: با آینده نگری در تحت پوشش بیمه قرار دادن جنگل نشینان […]

حرف آنلاین،مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور گفت: قوانین و بسترسازی لازم برای تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتن جنگل نشینان آماده می شود.

ˈسیدحمید کلانتری در همایش طبیعت گردی شمال در رامسر با اشاره به ضرورت بیمه اجتماعی جنگل نشینان افزود: با آینده نگری در تحت پوشش بیمه قرار دادن جنگل نشینان شرایط را برای حفاظت مطلوب از منابع طبیعی ایجاد خواهیم کرد.

وی منابع طبیعی به ویژه در شمال کشور را ثروت خدادادی عنوان کرد و گفت: با استفاده بهینه همراه با مشارکت مردمی از منابع خدادادی علاوه بر موفق بودن در حفظ و نگهداری این منابع می توانیم در توسعه صنعت گردشگری نیز موفق باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز علاقمندی به گردشگری به ویژه اکو توریسم در جهان صنعتی در حال رشد است ولی به دلیل صدمه زدن به محیط زیست کاهش تولیدات کشاورزی نسبت به رشد جمعیت را شاهد می باشیم.

کلانتری تصریح کرد: مشکلات فرآروی انسان ها به دلیل عدم شناخت اهمیت منابع طبیعی به عنوان مهد زندگی انسان است که منجر به آسیب رساندن به محیط زیست شده است.

وی با اشاره به افزایش 50 درصدی ساخت وسازها نسبت به چند سال گذشته در مازندران افزود: این وضعیت موجب تغییر محیط زیست به مکانی مملو از آهن الات و مصالح ساختمانی شده است در صورتی که در جوامع پیش رفته علاوه بر استفاده از مصالح طبیعی همچون چوب و سنگ در مساحت های کم، ساختمان های ساده و زیبا ساخته می شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر یادآور شد: با دانش و مشارکت مردمی می توانیم اقدام به کاشت در عرصه های شیب دار کنیم و در تبدیل زباله ها موفق عمل کنیم و آسیب های ناشی از سیل و آلودگی زیست محیطی را از بین ببریم.

وی تعامل سازنده و پایدار بر محور قانون مسوولان و دستگاه های متولی امر محیط زیست و منابع طبیعی را مهمترین عامل حفظ محیط زیست عنوان کرد و تصریح کرد: دولت تدبیر وامید توانست در یک سال گذشته با جدیت و عزم ملی در جهت حفظ محیط زیست که دغدغه همه مسوولان بوده است گام های مهمی بردارد./ایرنا