جزییاتی از پنجمین دوره اشکواره حسینی در آمل

حرف آنلاین: دبیر پنجمین اشکواره فرهنگی هنری حسینی از آغاز به‌کار این رویداد ملی از ۲۸ شهریور ماه لغایت ۷ مهرماه به میزبانی شهرستان آمل خبر داد.

مهیار کمانگری در گفتوگویی اظهار کرد: با زبان هنر حرف زدن همیشه برای انتقال مفاهیم و ارزش‌ها اثرگذارتر خواهد بود به خصوص در موضوعات مهم عقیدتی این زبان هنر است که می‌تواند مرزبندی‌ها را کنار بزند.

وی هدف از برگزاری اشکواره را جریان‌سازی هنری فرهنگ عاشورا عنوان کرد و افزود: حرکت امام حسین (ع) یکی از مصادیق جهاد تبیین است که می‌تواند برای تمامی سنین یک الگوی مهم و تاثیرگذار باشد.

کمانگری ادامه داد: با توجه به استقبال خوب و چشمگیر مردم و هنرمندان در چهار دوره قبل، باید از ظرفیت هنر و رسانه برای انتقال مفاهیم متعالی استفاده کنیم.

دبیر پنجمین اشکواره فرهنگی هنری حسینی اعلام کرد: اشکواره از ۷ بخش؛ رسانه، تئاترخیابانی، سرود و نقالی، عکس، شعر و داستان کوتاه تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار آثار خلق شده به‌صورت پادکست، موشن و مدیاهای دیجیتال در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: در چهارمین اشکواره حسینی ۶هزار و ۷۰۰ اثر از هنرمندان و فعالان فرهنگی داخلی و کشورهایی همچون ترکیه، ایتالیا و یمن شرکت کردند که پیش بینی می‌شود در دوره پنجم با استقبال بیشتری مواجه شویم.

گفتنی است؛ پنجمین دوره اشکواره حسینی از ۲۸ شهریور ماه لغایت ۷ مهرماه به میزبانی شهرستان آمل برگزار می‌شود.