جزئیات سفر 3 روزه نماینده آیت‌الله سیستانی به مازندران

حرف آنلاین: مازندران دهه سوم بهمن‌ماه جاری میزبان نماینده تام‌الاختیار آیت‌الله سیستانی مرجع عالیقدر جهان اسلام و هیئت همراه است تا در ادامه بازدید دوره‌ای از استان‌های کشور آیت‌الله سیدجواد شهرستانی از وضعیت مراکز علمی، حوزه‌های علمیه، فعالیت مراکز دینی، پروژه‌های در دست اقدام و نیمه‌تمام حوزه‌های علمیه مطلع شوند. دیدار با علما، روحانیون، طلاب، […]

حرف آنلاین:

مازندران دهه سوم بهمن‌ماه جاری میزبان نماینده تام‌الاختیار آیت‌الله سیستانی مرجع عالیقدر جهان اسلام و هیئت همراه است تا در ادامه بازدید دوره‌ای از استان‌های کشور آیت‌الله سیدجواد شهرستانی از وضعیت مراکز علمی، حوزه‌های علمیه، فعالیت مراکز دینی، پروژه‌های در دست اقدام و نیمه‌تمام حوزه‌های علمیه مطلع شوند.

دیدار با علما، روحانیون، طلاب، اساتید حوزه‌های علمیه، مسئولان شهری و مردم به همراه زیارت قبور امامزادگان مازندران که از نخستین مراکز برپایی حکومت علویان محسوب می‌شود در دستور کار این عالم وارسته است.

آیت‌الله سیدابوالقاسم فقیهی مسئول هماهنگی سفرهای استانی دفتر آیت‌الله سیستانی و مسئول کارگروه سفر نماینده تام‌الاختیار معظم‌له به مازندران  جزئیات سفر آیت‌الله شهرستانی به مازندران را تشریح کرد.

وی با اعلام اینکه آیت‌الله شهرستانی نماینده تام‌الاختیار آیت‌الله سیستانی تقریباً سه مرتبه از سال را به سفرهای استانی و بازدید از استان‌های مختلف کشور اختصاص می‌دهد، گفت: هدف از این سفرها با محوریت حوزه‌های علمیه، دیدار با علما، روحانیون و اساتید حوزه‌های علمیه در استان‌ها، ائمه جمعه، طلاب حوزه‌های علمیه و دیدار مردمی به همراه ابلاغ سلام آیت‌الله سیستانی و کمک‌های دفتر معظم‌له به حوزه‌های علمیه به ویژه در مناطق خاص و محروم است.

فقیهی با اشاره به اینکه سفر آیت‌الله شهرستانی و هیئت عالی‌رتبه به مازندران از 23 بهمن‌ماه به مدت سه روز برگزار می‌شود، یادآور شد: این سفر به میزبانی آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی‌فقیه در مازندران برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه قبل از سفر آیت‌الله شهرستانی به مازندران هیئت و کارگروهی برای بررسی و مذاکرات لازم در استان‌ با مسئولیت بنده در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: همچنین در این سفر حجت‌الاسلام علی‌رضا ذوالفقاری نماینده ویژه آیت‌الله شهرستانی به نمایندگی از حوزه‌های علمیه کشور برای رسیدگی به امور حوزه‌ها، ساخت و کمک‌های لازم به این مراکز علمی در مازندران حضور دارد تا برای ساخت مدارس علمیه و استادسراهایی که برای اساتید در نظر گرفته می‌شود به همراه تجهیز کتابخانه‌های حوزه‌ اقدام کند.

فقیهی با اشاره به سفر سه روزه نماینده تام‌الاختیار مرجع عالی‌قدر جهان اسلام تصریح کرد: برای این منظور با حجت‌الاسلام طاهری مدیر حوزه‌های علمیه مازندران نشست داشتیم البته با توجه به وسعت مازندران که از ساری تا رامسر 300 کیلومتر در نظر گرفته شده، آیت‌الله شهرستانی نمی‌تواند به تمام شهرها برود به همین منظور قرار است در برخی شهرستان‌ها نمایندگان معظم‌له روند سرکشی را پیگیری کنند و در چند شهرستان آیت‌الله شهرستانی حضور یابد.

وی با اشاره به جزئیات این سفر ادامه داد: روز نخست سفر پنج‌شنبه 23 بهمن‌ماه سال جاری بوده که به میزبانی آیت‌الله طبرسی نماینده ولی‌فقیه در مازندران دیدار با ائمه جمعه استان، طلاب، اساتید حوزه‌های علمیه و علمای ساری و منطقه انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه بعد از ظهر پنج‌شنبه توسط آیت‌الله شهرستانی بازدید و کلنگ‌زنی چند مدرسه و مراکز علمی همانند مدرسه آیت‌الله طبرسی، پروژه نیمه‌تمام مدرسه سفیران هدایت ساری، پروژه نیمه‌تمام استادسرا و ساختمان در حال احداث مرکز مدیریت حوزه علمیه مازندران انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در ادامه دیدار مردمی این عالم وارسته با مردم ساری در مسجد محمد رسول‌الله (ص) مرکز مازندران برگزار می‌شود.

مسئول کارگروه سفر نماینده تام‌الاختیار دفتر آیت‌الله سیستانی به مازندران با اعلام برنامه‌های روز دوم سفر به این استان شمالی کشور گفت: با توجه به اینکه حوزه علمیه بابل علمای بزرگ و نام‌آشنایی دارد صبح جمعه 24 بهمن‌ماه در مدرسه فیضیه مازندران با آیت‌الله فاضل دیدار و گفت‌وگو انجام می‌شود، بازدید از مدرسه خاتم‌الانبیاء که به میزبانی امام جمعه بابل حجت‌الاسلام روحانی برپا می‌شود، نشست با علما و روحانیون بابلی و مسئولان شهری از دیگر برنامه‌ها است.

وی شهرستان آمل را یکی از شهرهای علمی کشور دانست و ادامه داد: بعد از ظهر جمعه آیت‌الله شهرستانی به مدرسه علمیه آیت‌الله جوادی‌آملی رفته و با توجه به اینکه وی علاقه خاصی به این شهرستان دارد و در قم ابراز داشت که من خود شمالی و اهل آمل هستم، به زیارت آرامگاه میر بزرگ سید‌قوام‌الدین مرعشی که جد وی است، می‌رود هرچند این مسئول برنامه‌های ویژه‌ای برای این شهرستان در نظر دارد و پس از انجام اعمال زیارت، بازدید با محوریت مدرسه تخصصی حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی، جلسه با علما، بازدید از مرکز آموزشی امام حسن عسگری (ع)، دیدار با اساتید حوزه و نشست خصوصی با مسئولان شهر از دیگر برنامه‌ها است.

این مسئول با اشاره به اهتمام ویژه مسئولان آملی برای میزبانی شایسته این سفر تصریح کرد: با پیگیری مسئولان شهرستانی و حجت‌الاسلام مرتضی واعظ جوادی‌آملی فرزند برومند مرجع عالی‌قدر جهان اسلام نشست فوری شورای فرهنگ عمومی پنج‌شنبه گذشته در این شهر برگزار شده است تا آمادگی کاملی ایجاد شود.

فقیهی یادآور شد: در این سفر مردم عوام هم به واسطه نماینده آیت‌الله سیستانی از عنایات‌ وی برخوردار می‌شوند هر چند پاسخگویی به تمام نامه‌ها را با تشکیل کارگروه از سوی دفتر معظم‌له برای رسیدگی به امور در دستور کار داریم.

وی با اشاره به برنامه‌های روز پایانی نماینده تام‌الاختیار آیت‌الله سیستانی به مازندران گفت: در روز شنبه که سومین روز سفر است، آیت‌الله شهرستانی در مدرسه کوتنای قائم‌شهر با آیت‌الله سلیمانی و آیت‌الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، اساتید و علمای حوزه دیدار دارد و عصر آن روز هم با دیگر علمای شرق استان در مدرسه امام صادق نکا حضور یافته و آیین کلنگ‌زنی استادسرا در شهرستان جویبار با محوریت امام جمعه و مسئولان شهری به همراه دیدار مردمی، آغاز عملیات ساختمانی حوزه علمیه و بازدید از مصلی از برنامه‌های پایانی این سفر خواهد بود./فارس