جزئیات برخورد قطار با بیل مکانیکی در مسیر مشهد-یزد+تصاویر

برخورد قطار با بیل‌مکانیکی در کنار خط‌آهن به لکوموتیو و واگن‌های مسافری، موجب از خط خارج شدن 5 واگن و جان باختن 10 مسافر شد.

حرف انلاین: معاون مسافری راه‌آهن در رابطه با جزئیات برخورد قطار با بیل مکانیکی اظهار داشت: در بررسی اولیه مشخص شد برخورد بوم بیل‌مکانیکی در کنار خط‌آهن به لکوموتیو و واگن‌های مسافری، موجب از خط خارج این قطار شد .میرحسن موسوی اظهار داشت: این اتفاق حدود ساعت 05:30 صبح امروز و لحظه عبور قطار مسافری مشهد ـ یزد در بلاک عباس‌آباد ـ ریزو در منطقه طبس رخ داد . وی در ادامه افزود: این بیل مکانیکی طبق اطلاعات ‌اولیه به منظور بهسازی خط‌آهن در آن منطقه مستقر بوده است اما فاصله کافی از خط ند‌اشته است.

شمار فوتی‌های واژگونی قطار مشهد-یزد به ۱۷ نفر رسید

در ادامه اخبار مربوط به واژگونی قطار مشهد-یزد ، فرماندار طبس اظهار داشت:تعداد فوتی‌ها  اکنون حدود ۱۷ نفر گزارش شده، اما به علت اینکه نیرو‌های امداد و نجات در حال بررسی قسمت‌‎های دیگر واگن هستند، ممکن است این تعداد افزایش یابد

رحیمی گفت:  ۴ واگن واژگون شد که ۱۲ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شده اند و قرار است مسافران با یک قطار دیگر به طبس رفته و از آن جا با اتوبوس به یزد منتقل شوند.

50 نفر مصدوم شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز درباره حادثه هولناک واژگونی قطار مشهد-یزد اظهار داشت: این قطار ۴۳۰ مسافر داشت که ۵۰ نفر مصدوم شدند و حال ۱۵ نفر وخیم است.

رضایی گفت: مصدومان بدحال به مراکز درمانی اعزام شدند و بقیه مصدومان به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند.

دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری

در پی حادثه قطار مشهد-یزد و‌ کشته و مصدوم‌شدن مسافران ، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تماس با دکتر جعفر میعاد فر، رییس اورژانس کشور، دکتر سید محمد موسوی میرزایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و دکتر عمیدالدین خطیبی، رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد خواستار پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد و آمادگی کامل مراکز درمانی بیمارستان‌های خراسان جنوبی و بسیج امکانات برای درمان مصدومان این حادثه شد.

احتمال افزایش فوتی ها در برخورد قطار با بیل مکانیکی

رئیس سازمان امداد و نجات کشور گفت: آمار فوتی های در صحنه ۱۰ نفر بوده که آمارهای غیررسمی نشان می دهد تعدادی از مصدوم بدحال نیز جان خود را از دست دادند ولی هنوز آمار دقیقی منتشر نشده است.

ولی پور گفت : هم اکنون مصدوم در صحنه حادثه نداریم و منتظر ورود جرثقیل سنگین برای جابجایی واگن ها هستیم