نطق نماینده مردم تنکابن و رامسر و عباس آباد در مجلس؛

جدال طبیعت و معیشت در غرب مازندران

حرف آنلاین: سید شمس الدین حسینی امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی درباره حوزه انتخابیه تنکابن، رامسر و عباس آباد، اظهار کرد: مشکلات این حوزه مشکل شمال ایران است، نخست معضل پسماند است ، قضیه سایت پره سر تنکابن و کلاکولی رامسر بغرنج‌تر از ریزگرد و آلودگی هوا می‌شود، انتظار می‌رود دولت با ظرفیت فنی، مالی و اجرایی از بسط مشکل پیشگیری و آن را حل کند.

وی افزود: عدم مهار و هدایت آب‌های سطحی، فرسودگی شبکه توزیع و ضعف بنیادین شبکه جمع‌آوری فاضلاب، منجر به ایجاد تنشهای آبی در اغلب شهرهای شمالی، از جمله شهرهای حوزه انتخابیه اینجانب شده است.

حسینی با بیان اینکه سرسبزی طبیعت و خروش روخانه‌ها سبب غفلت مدیریت کلان و مدیریت آب کشور از معضلات حوزه انتخابیه شده است که انتظار میرود وزیر نیرو آن را اصلاح کند، عنوان کرد: ترافیک جانکاه و کندی ساخت آزادراه تهران_شمال و آزادراه چالوس_رامسر که بیشتر گرفتار مدیریت اجرایی و یا عدم صدور مصوبات لازم توسط هیات وزیران است باید اصلاح شود.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: راه‌هایی همچون تنکابن الموت و قزوین باید همچون راه‌های مستقل و مکمل مورد توجه قرار بگیرد.

این مسئول گفت: عدم ساماندهی رودخانه‌ها سبب تکرار پرهزینه خسارت سیل شدهاند که شایسته است با پشتیبانی از مدیریت بحران کشور و بهره‌گیری از ظرفیت تبصره ۸ قانون بودجه به پیشگیری بر جبران خسارت ارجعیت داده شود.

وی با اشاره به عدم مدیریت یکپارچه اقتصاد دریا، کوه و جنگل خلا یک برنامه راهبردی کاربردی را برای پایان بخشیدن به جدال معیشت و طبیعت برجسته ساخته است، گفت: شایسته است دولت بدان اهتمام ورزد، همچنین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت به کاستی، نوسانات و محدودیت تولید و صادرات محصولات کشاورزی همچون مرکبات و کیوی و رفع محدودیت‌های غیرتعرفه ای شرکای تجاری اهتمام لازم را نداشته اند.

حسینی در ادامه بیان کرد: منظومه صمت، جهاد کشاورزی و وزارت خارجه دیپلماسی اقتصادی را باید کارآمدتر کنند، در قابل برخی دعاوی مطروحه از سوی اداره‌جات شهرستان‌ها برای تشکیک و یا سلب مالکیت اهالی روستاها و اراضی کشاورزان در این اوضاع نابه‌سامان اقتصادی که دل و روان مردم را پریشان می‌کند شایسته است رییس اداره اوقاف به این بار پایان دهد.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی در پایان اذعان داشت: امیدوارم سفر بعدی رییس جمهور از غرب مازندران آغاز شود تا مشکلات مطروحه در محل بررسی شود.