جام تختی اولین مرحله انتخابی

بهروز حضرتی پور گفت: حسین نوری در رقابت‌های گزینشی قزاقستان با یک اشتباه فنی مغلوب شد و اصلاً کم فروشی نکرد. بهروز حضرتی پور مربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص شکست حسین نوری در رقابت‌های گزینشی قزاقستان اظهار داشت: نوری در قزاقستان ۴-۰ از حریف چینی جلو بود و اشتباه کرد. برخلاف صحبت‌هایی که از […]

بهروز حضرتی پور گفت: حسین نوری در رقابت‌های گزینشی قزاقستان با یک اشتباه فنی مغلوب شد و اصلاً کم فروشی نکرد.

بهروز حضرتی پور مربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص شکست حسین نوری در رقابت‌های گزینشی قزاقستان اظهار داشت: نوری در قزاقستان ۴-۰ از حریف چینی جلو بود و اشتباه کرد. برخلاف صحبت‌هایی که از سوی برخی کارشناسان مطرح می‌شود شکست او کم فروشی نبود. ضمن اینکه با وجود بحث‌هایی که در مورد کُچ مربی گفته می‌شود، صدای اطراف تشک هم کاملاً نشان می‌دهد که رسول جزینی تمام نکاتی که لازم بوده یک مربی در آن صحنه بگوید را گفته است. شکست حسین جزو اتفاقات متداول در کشتی بود که ممکن است برای هر کشتی گیر نامداری پیش آید و در کسری از ثانیه ببازد.

وی در مورد اینکه چرا ناصر علیزاده به رقابت‌های مرحله دوم کسب سهمیه المپیک در بلغارستان اعزام شد، گفت: انتخاب نفرات براساس مسابقه رودررو و تورنمنت‌هایی که در این مدت کشتی گیران در آن شرکت کردند صورت گرفت، علاوه بر اینکه عملکرد رامین طاهری را در تورنمنت بلغارستان ارزیابی کردیم ناصر علیزاده نیز در مسابقات قهرمانی آسیا سه کشتی خوب با مدال داران دنیا گرفت. در واقع شرایط تمرینی و مسابقاتی که در لیگ و سپس در آسیایی گرفته بود، کادرفنی را مجاب به انتخاب علیزاده کرد. ضمن اینکه ناصر نهایتاً دو کیلو وزن کم می‌کند و بعد از آسیایی به لحاظ وزنی مشکلی برای حضور در گزینشی نداشت.

مربی تیم ملی درباره اینکه اگر کشتی گیری در جام تختی شرکت نکند آیا رقابت‌های جهانی نروژ را از دست خواهد داد، گفت: طبق تصمیم فدراسیون کشتی، جام تختی اولین مرحله برای ورود به اردو‌ها به منظور حضور در جهانی نروژ است. کادرفنی همه نفرات را دراین مسابقه ارزیابی خواهد کرد.

حضرتی پور خاطرنشان کرد: جایگاه کشتی فرنگی ما در آسیا و جهان وقتی که تیم به کادرفنی جدید سپرده شد مشخص است، اما در مدت دو سال اخیر، سه مسابقه قهرمانی آسیا در چین، هند و قزاقستان برگزار شد که قهرمان شدیم و در نورسلطان نیز علاوه بر کسب سه سهمیه، چهارم جهان شدیم، آن هم درحالیکه اگر نتیجه یک مبارزه صرفاً تغییر می‌کرد، نایب قهرمان شده بودیم. این آرامشی که اکنون داریم به کمک همه دوستان از مربیان سازنده گرفته تا کادرفنی تیم ملی و فدراسیون کشتی حاصل شده است که همه امیدوار هستیم بهترین نتیجه نیز در المپیک به دست آید.