جاده هایی که عفت زنان را به تاراج می برد!

حرف آنلاین: فاطمه عربی/چند روزی از ناپدید شدن زن جوان روستای دارابکلا می گذرد، زن جوانی که گفته می‌شود برای رفتن به دندانپزشکی در ساری از منزل خارج شده و دیگر نشانی از او نیست. دوربین پمب بنزین”چهارراه آزادگان” سورک لحظه سوار شدن این زن جوان به خودروی پراید را ثبت می کند و این […]

حرف آنلاین:

فاطمه عربی/چند روزی از ناپدید شدن زن جوان روستای دارابکلا می گذرد، زن جوانی که گفته می‌شود برای رفتن به دندانپزشکی در ساری از منزل خارج شده و دیگر نشانی از او نیست.

دوربین پمب بنزین”چهارراه آزادگان” سورک لحظه سوار شدن این زن جوان به خودروی پراید را ثبت می کند و این آخرین نشانی از زن جوان است. زنی که گفته می شود تنها23 بهار از زندگی خود را گذرانده است؛ مادر کودک دوماهه. ما حق قضاوت نداریم و تا زمان پیدا شدن این زن نمی توان قضاوت درستی کرد.

اهالی میاندرود و مردم مازندران هنوز مرگ زن47ساله نکایی را از خاطر نبرده اند. زنی که در پی اقدام راننده مسافرکش نما، برای حفظ شرافت، خود را از ماشین به بیرون پرت کرد.24آذرماه 93 وقتی بانو” معصومه فولادی” از منزل خارج شد تا راهی محل کارش شود، هرگز تصور نمی کرد که سرنوشت او صبح آن روز توسط پسر نوجوانی رقم ‌بخورد که در نهایت به مرگش ختم شود.و یا دختر جوان دیگری که پس از سوار شدن خودرویی از عبور روستای هولا ناپدید شد و پس از گذشت یک ماه نشانی او را در مشهد دادند.

شش روز پس از ناپدید شدن زن جوان دارابکلایی، اهالی روستای دارابکلا ضمن مسدود کردن جاده ساری به نکا مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند و خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به این موضوع شدند.گرچه رفتار اهالی دارابکلا شتابزده و ناپسند بود،اما اهالی روستا پس از شش روز چشم انتظاری وقتی دیدند نتیجه ای حاصل نشد حق را به خود دادند تا برای دفاع از ناموس خود جاده را مسدود کنند. البته از تلاش های نیروی انتظامی که از همان ساعات اولیه پیگیر شدند نیز نباید غافل بود.

چند سالی از شهرستان شدن میاندورد می گذرد، انتظار می رود مسئولان و نمایندگان این شهرستان به جای کشمکش بر سر فرودگاه دشت ناز برای ساماندهی سیستم حمل و نقل اقدام کنند. وقتی یک بخش تبدیل به شهرستان می شود باید از امکانات حداقلی برای رفاه شهروندان خود برخوردار باشد. برای ساماندهی خودروهای شخصی مسافر کش و یا ایجاد اتوبوس خطی در محور میاندرود به ساری – میاندرود به نکا و بالعکس حتما باید از سوی مسولان حوزه شهری وپایانه مسافربری استان تامین اعتبار صورت گیرد.

درست است که هریک از ما باید در سوارشدن خودرو های شخصی مراقب باشیم اما ساماندهی خودروهای مسافرکش محور ساری به نکا و یا بالعکس درخواست زیادی نیست که مسئولان حتی گوشه چشمی به رفع این مشکل ندارند و تنها بلدند توپ را در زمین دیگر می اندازند. جاده های بیرون شهری مازندران به جاده های ناامنی برای زنان و دانشجویان تبدیل شده است هرچند این وضعیت تنها مختص به استان مازندران نیست و متجاوزان به عنف هر لحظه منتظر شکار طعمه خود هستند و زنان و دختران ما باید هوشیارتر از گذشته باشند اما اینچنین حوادثی ممکن است برای هر فردی به وجود آید.

در گذشته ماشین های خطی با آرم ” ویژه” در شهر تردد می کردند اما اکنون وضعیت مسافرکش‌های شخصی نابسامان است.

ای کاش با افزایش کرایه ها به ویژه کرایه های برون شهری، خودروهای شخصی نیز ساماندهی می‌شدند. تصور این که وقتی دختران و یا زنان ما درخودرویی توسط فرد یا افرادی مورد تجاوز قرار می گیرند نیز بسیار هولناک است چه برسد به این‌که برای هریک از ما و یا نزدیکان اتفاق افتد.