ثبت نام در سامانه جامع پهنه بندی شرط خرید تضمینی گندم از کشاورزان

خرید گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان در سال زراعی 97-96 صرفا در قالب سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی صورت می پذیرد. به گزارش حرف آنلاین، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 با بیان این مطلب اظهار داشت: براساس دستورالعمل ابلاغی وزیر جهاد کشاورزی در سالجاری خرید گندم صرفا […]

h

خرید گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان در سال زراعی 97-96 صرفا در قالب سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی صورت می پذیرد.

به گزارش حرف آنلاین، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 با بیان این مطلب اظهار داشت: براساس دستورالعمل ابلاغی وزیر جهاد کشاورزی در سالجاری خرید گندم صرفا از کشاورزانی که اطلاعات آنها در سامانه جامع پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت شده باشد مجاز خواهد بود.

سید محمد جعفری تاکید کرد: در سالجاری هیچ خرید تضمینی گندم از کشاورزانی که در سامانه ثبت نام نکرده اند انجام نخواهد شد و گندمکاران باید با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستانها نسبت به ثبت سطح زیر کشت گندم خود در سامانه نظام نوین ترویج اقدام کنند.

جعفری با اشاره به استقرار سامانه نظام نوین ترویج در قالب پهنه بندی در مراکز جهاد کشاورزی و ثبت اطلاعات آماری بهره برداران بخش کشاورزی اظهار داشت: با توجه به اینکه خرید تضمینی گندم تنها از کشاورزانی صورت می پذیرد که در سامانه مذکور ثبت نام و میزان سطح زیر کشت گندم خود را اعلام کرده باشند در نتیجه دست واسطه ها و دلالان در خرید کوتاه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 افزود: ثبت اطلاعات کشاورزان شامل محل تولید، سطح زیر کشت، برآورد تولید و اطلاعات هویتی کشاورزان در سامانه جامع پهنه بندی در زمان تحویل محصول ضروری است.

جعفری بار دیگر تاکید کرد: کلیه کشاورزانی که تاکنون موفق به ثبت اطلاعات خود نشده اند سریعا به مراکز جهاد کشاورزی سطح استان مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام تا زمان تحویل گندم به مراکز خرید با مشکل مواجه نشوند.

خاطرنشان می شود خرید تضمینی گندم در استان مازندران از ششم خرداد ماه سالجاری آغاز شد.