تولید خودروهای قدیمی مشکل خودروسازی ایران

قائم مقام واردات صادرات شرکت خودروسازی فاو چین با اعلام اینکه تحریم ایران در ظاهر لغو شده ولی هنوز شرکت‌ها از آمریکا می‌ترسند، گفت: تولید خودروهای قدیمی مشکل خودروسازی ایران است.بائو چوان لیو در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا بعد از برجام گشایشی در تعاملات بانکی فعالان اقتصادی ایران با […]

قائم مقام واردات صادرات شرکت خودروسازی فاو چین با اعلام اینکه تحریم ایران در ظاهر لغو شده ولی هنوز شرکت‌ها از آمریکا می‌ترسند، گفت: تولید خودروهای قدیمی مشکل خودروسازی ایران است.بائو چوان لیو در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا بعد از برجام گشایشی در تعاملات بانکی فعالان اقتصادی ایران با شرکای چینی برقرار شده است یا خیر، اظهار داشت: رابطه فعالان تجاری چین با ایران رابطه استراتژیکی است و همیشه به این رابطه اهمیت زیادی می دهیم. ما فقط نمی خواهیم با ایرانی ها رابطه تجاری داشته باشیم بلکه می خواهیم در ایران زندگی کنیم. وی افزود: قبل از اینکه تحریم ها برداشته شود، چین رابطه خوبی با ایران داشت بعد از تحریم ها هم همچنان رابطه چین با ایران خوب است. البته متأسفانه علی رغم اینکه تحریم ها به ظاهر برداشته شده است، اما هنوز به خاطر تأثیر نفوذ امریکایی‌ها  هر کسی که می خواهد با ایران تعامل بانکی داشته باشد همچنان محتاط عمل می کنند. در حال حاضر مثل گذشته یک بانک دولتی چینی فقط کارهای بانکی چینی ها و ایرانی ها را انجام می دهد.قائم مقام واردات صادرات faw با اشاره به اینکه علیرغم افزایش استانداردهای آلایندگی ایران که بعضاً بر خلاف رویه های بین الملی است تمام تلاش خود را برای رعایت آنها به ویژه یورو 4 انجام می دهیم، تصریح کرد: در آینده نسل جدید خودروهای سواری خود را در ایران رونمایی خواهیم کرد. البته علاوه بر این محصولات چند مدل جدید خودروی سواری را راهی بازار ایران خواهیم کرد.به گزارش تسنیم ، وی با اعلام اینکه در ایران قطعه سازی پیشرفته تر از خودروسازی است، گفت: در آینده نزدیک همکاری بیشتری با قطعه سازان ایرانی خواهیم داشت.  البته ما هم استاندارد های خاص خودمان را داریم و هر زمان که ایرانی ها توانستند این استاندارد ها را رعایت کنند ما اجازه ساخت داخل آن قطعات را به آنها داده ایم. لیو یکی از مشکلات صنعت خودرو ایران را عرضه خودروهای قدیمی دانست و اظهار داشت: در ایران خودروهایی با طراحی و پلتفرم قدیمی بعد از چند سال هنوز به تولید می رسد و این باعث ضعف در صنعت خودرو ایران شده است.وی اضافه کرد: ایرانی ها به شدت نیازمند این هستند که تکنولوژی ساخت خودروهای خود را ارتقا دهند. ایرانی ها باید در ایجاد برندهای خود هم که ضعف دارند اقدامات لازم را انجام دهند.لیو با اعلام اینکه وقتی یک مدل در چین فروش کمی دارد یعنی این خودرو عمر خود را در بازار از دست داده است، گفت: در آن زمان ما مدل های جدید را با توجه به نیازهای مشتریان   طراحی می کنیم.

*تولید ۹ سواری متوقف شد

بهمن ماه امسال تولید ۹ مدل سواری در خودروسازان داخلی متوقف شد.

در این مدت تولید وولیکس C۳۰ دنده‌ای شرکت خودروسازی راین با کاهش ۱۰۰ درصدی همراه بوده و از ۶۰ دستگاه در بهمن ماه سال گذشته به صفر رسید.همچنین تولید وولیکس C۳۰ اتوماتیک دیگر محصول خودروسازی راین نیز ۱۰۰ درصد کاهش یافته و از ۸۲ دستگاه در بهمن ۱۳۹۴ به صفر کاهش یافت.

بهمن ماه امسال تولید سه محصول شرکت خودروسازی مدیران نیز متوقف شد. در این مدت تولید ام‌وی‌ام ۱۱۰ اس معادل ۱۰۰ درصد کاهش یافته و از ۲۲۲ دستگاه در بهمن ماه سال گذشته به صفر رسید.تولید ام‌وی‌ام ۵۳۰ دیگر محصول خودروسازی مدیران نیز با کاهش ۱۰۰ درصدی همراه بوده و از ۱۲۰ دستگاه در بهمن ماه ۱۳۹۴ به صفر کاهش یافت.

در این مدت تولید ام‌وی‌ام ۱۱۰ ۴CYL دیگر محصول خودروسازی مدیران نیز متوقف شده و از ۱۰ دستگاه در بهمن ماه سال گذشته به صفر رسید.بهمن ماه امسال تولید لند مارک محصول شرکت بهمن نیز با کاهش ۱۰۰ درصدی همراه بوده و از سه دستگاه در بهمن ماه ۱۳۹۴ به صفر کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، تولید لیفان ایکس ۵۰ شرکت کرمان موتور نیز متوقف شده و از ۴۲ دستگاه در بهمن ماه سال گذشته به صفر رسید.در این مدت تولید دو خودروی سابرینا و گریت وال M۴ محصولات شرکت سازه‌های خودرو دیار نیز متوقف شده و به ترتیب از ۲۵ و ۲۷ دستگاه در بهمن ۱۳۹۴ به صفر کاهش یافت.